Folosirea telefonului mobil în timp ce conduci mașina este periculoasă, fiindcă în unele situații o secundă de neatenție e suficientă pentru a se produce un accident.
Când scapi de amendă
Dacă un șofer ține telefonul la ureche în timp ce conduce și nu are centura de siguranță pusă, va primi două sancțiuni. Una pentru folosirea mobilului, iar cealaltă pentru lipsa centurii. Și, în plus, polițistul va dispune suspendarea permisului pentru o perioadă de 30 de zile, conform Realitatea Plus.
Conform legii, pentru a putea vorbi la telefonul mobil când ești la volan, trebuie să folosești un dispozitiv de tip hands-free. Sau să conectezi telefonul la sistemul audio al mașinii. În acest caz, nu rişti amendă.
„Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni […] folosirea telefoanelor mobile atunci când conducătorii de vehicule se află în timpul deplasării pe drumurile publice, cu excepţia celor prevăzute cu dispozitive tip «mâini libere», concomitent cu încălcarea unei reguli pentru circulaţia vehiculelor”, prevede Art. 100. punctul 3 (h), din legea circulației.
Se modifică perioada de valabiitate a permiselor
Un proiect de lege recent adoptat de Senat la începutul acestui an preconizează o modificare semnificativă în acest sens. Conform noilor reglementări, valabilitatea permisului auto pentru șoferii în vârstă va fi redusă.
În cazul șoferilor trecuți de 80 de ani, valabilitatea permiselor scade și mai mult.
În prezent, în România, valabilitatea permisului de conducere este de 10 ani pentru toți șoferii, fără distincție de vârstă. Dar e pregăteşte o modificare.
„Valabilitatea administrativă a permiselor de conducere eliberate pentru vehiculele din categoriile AM, Al, A2, A, B, B1 şi BE, deținute de persoane cu vârsta de 70 de ani şi peste această vârstă este de 5 ani”, se stabilește prin noua lege.
În paralel, această modificare a legii prevede majorarea valabilității permisului auto la 15 ani, în cazul șoferilor celorlalți conducători auto, care dețin un permis Categoria AM, A1, A2, A, B, B1, și BE. Legea se află, în prezent, în dezbaterea Camerei Deputaților, care e for decizional.
Concluzia la care au ajuns specialiști a fost că, după 70 de ani, șoferii ar trebui să efectueze mai des controale medicale.
„Comisia a propus ca testele de stabilire a aptitudinii de a conduce să fie introduse cu o frecvență, după vârsta de 70 de ani. De exemplu, dacă se poate impune un control medical sau un chestionar de autoevaluare. Scopul este de a reduce numărul de șoferi care nu sunt apți să conducă și de creștere a siguranței rutiere”, se arată în propunerea Comisiei Europene, conform stiripesurse.ro.
SURSE: Realitatea PLus, Stiripesurse, Politia Romana, MAI