Avertisment: Urmează spoilere (detalii despre film care strică plăcerea de a-l vedea în premieră) monstruoase!
O privire în profunzime asupra mesajelor întunecate și a simbolismului din ‘Longlegs’
Descris drept cel mai înfricoșător film al deceniului, Longlegs (Picioarelungi) prezintă un Nicolas Cage dezechilibrat, păpuși demonice și, cel mai rău dintre toate, poze cu Bill Clinton. Iată o privire aprofundată asupra simbolurilor și mesajelor tulburătoare ascunse în acest film întunecat.
Cel puțin se poate spune despre Longlegs că este tulburător. Iar acest sentiment se înrăutățește cumva pe măsură ce cineva procesează încet implicațiile poveștii sale și semnificația profundă a simbolismului său. Deși filmul în sine are momentele sale înfricoșătoare, cea mai înfricoșătoare parte a Longlegs este înțelegerea mentalității celor din spatele său. Pentru că, în esența sa, filmul este o scrisoare de dragoste către Satana și, mai important, perspectiva întortocheată care vine odată cu acesta.
Deși, la prima vedere, Longlegs urmărește investigația FBI asupra unui criminal în serie cu preocupări oculte, subiectul său face aluzie la mult mai mult. Prin simbolism și referințe, filmul scoate în evidență dedesubturile întunecate și satanice ale societății și obsesia acesteia în a vâna copiii. Deși cineva ar spera că, cel puțin, filmul se termină cu răul învins și binele învingător, de fapt lucrurile nu stau așa. Deloc.
Nu spre deosebire de majoritatea producțiilor media din ultimii ani, Longlegs are o ‘morală a poveștii’ foarte clară: răul este adânc înrădăcinat în societate, în special la cele mai înalte niveluri ale sale, iar lupta împotriva lui este o cauză pierdută.
Nu doar că figura întunecată a Satanei apare de peste 15 ori (într-o manieră semi-subliminală) în timpul filmului Longlegs, în plus subiectul filmului miroase a răutate pură, neadulterată. Este vorba despre transformarea taților, protectori ai familiilor, în distrugători ai acestora prin controlul mental satanic al fiicelor lor tinere și inocente.
În felul său înfiorător, Longlegs atinge temele preferate ale elitei oculte: vânarea copiilor, distrugerea familiilor, atacarea taților și blasfemierea creștinismului. Și, odată ce totul este spus și făcut, filmul se încheie cu aceste cuvinte simple, dar revelatoare:
„Slavă Satanei.”
Nu e de mirare că mass media a lăudat acest film. Iată o privire asupra simbolismului mai adânc din Longlegs.
Semnificația numelui Longlegs
Longlegs face semnul cu un singur ochi (în timp ce strigă ‘cucu’) unei adolescente. Această scenă rezumă filmul.
Interpretat de Nicolas Cage, Longlegs este un om tulburat care poartă o proteză înfiorătoare. În timp ce obsesia sa pentru satanism ar putea fi atribuită iubirii sale pentru glam rock-ul anilor ’70 (o mulțime de staruri rock erau pasionate de acest gen de muzică), descoperim curând că el este de fapt impregnat cu o forță supranaturală, demonică.
În timp ce își comite crimele, Longlegs trimite mesaje criptice scrise într-o limbă codificată. Cele mai multe dintre ele conțin referiri biblice la diavol.
Deși filmul nu explică originea numelui Longlegs, unele indicii descriu o imagine mai clară (și mai înfricoșătoare).
„se pare că îmi port azi picioarele lungi.”
Prima scenă a filmului este filmată din perspectiva unui copil. Încă de la început, înțelegem că este vorba despre vânarea copiilor.
La începutul filmului, Longlegs îi spune unei fete: „se pare că îmi port azi picioarele lungi”, făcând aluzie la diferența de înălțime. Această expresie este destul de bizară. Este aproape ca și cum ar fi luat o ‘formă umană’ înainte de a apărea în fața fetei.
Imagini cu șerpi care se strecoară sunt presărate pe tot parcursul filmului. Șerpii sunt asociați cu Satana în Biblie. De asemenea, aceștia nu au picioare.
Prin simbolism, Longlegs este asociat direct cu Satana. Fie că este însuși Satana, fie că este servitorul său loial.
Numele Longlegs poate fi legat și de tipul de păianjen numit ‘daddy long-legs’ (tătic cu picioare lungi). După cum vom vedea, conceptul de paternitate (tătic) este puternic asociat cu acest personaj. În plus, păianjenii ‘daddy long-legs’ sunt cunoscuți pentru faptul că trăiesc în subsoluri. Longlegs trăiește, de asemenea, într-un subsol (foarte înfiorător).
Toate cadrele din subsolul lui Longlegs sunt roșii, dând acestor scene un aer ‘infernal’.
De-a lungul filmului, există numeroase referiri la „omul de jos”. Acestea pot face referire la Longlegs, care locuiește într-un subsol, sau la Satana, care locuiește în iad.
În acel subsol infernal, Longlegs confecționează păpuși blestemate care arată ca fiicele familiilor pe care le vizează.
Longlegs controlează mințile fetițelor prin intermediul păpușilor în mărime naturală care sunt oferite familiilor ca ‘daruri din partea bisericii’.
La un moment dat, o imagine cu un cap de păpușă făcut de Longlegs trece la propriul său chip bizar, protezat. Este și el o ‘păpușă’ satanică.
Păpușile sunt impregnate cu o prezență malefică. Când intră în casele familiilor, tații sunt forțați să facă o alegere teribilă: fie familia se înclină ‘până la capăt’ în fața Satanei, fie tatăl trebuie să ucidă pe toată lumea, inclusiv pe el însuși. Toate familiile au fost decimate în acest fel. Cu excepția uneia.
Trinitatea Spurcată
Agentul FBI Lee Harker analizând scrisorile codate scrise de Longlegs.
Încă de la începutul filmului, este clar că este ceva ciudat în legătură cu agentul Lee Harker. Ea are abilități psihice și pătrunde adânc în mintea lui Longlegs.
Harker descoperă că algoritmul lui Longlegs se bazează pe simbolismul satanic, în special pe simbolul triunghiului inversat. Această figură specifică va căpăta în cele din urmă o semnificație mai profundă.
În timp ce Harker avansează în investigația sa, ne dăm seama că ea a fost în contact cu Longlegs în trecut. Chiar mai rău, ar putea fi o rudă apropiată a acestuia.
La un moment dat, FBI-ul o supune pe Harker unui joc de asociere a cuvintelor. Când vede un triunghi inversat, ea spune automat ‘tată’.
Deși scena de mai sus trece extrem de repede, ea evidențiază o parte a poveștii pe care majoritatea spectatorilor probabil au ratat-o.
Spre mijlocul filmului, Longlegs țipă în timp ce își conduce mașina. Spre sfârșitul filmului, Harker Lee țipă în interiorul aceleiași mașini (care se întâmplă să fie ținută acasă la mama sa). Mesajul: ea este ‘urmașa’ lui. Nimic din toate acestea nu este explicat în film.
În cele din urmă, aflăm că mama lui Harker a fost complicele lui Longlegs de ani de zile. Îmbrăcată ca o călugăriță de la o biserică locală, ea păcălește familiile să accepte păpușile satanice ale lui Longlegs drept ‘cadou’.
Într-un cadru deosebit de simbolic, mama lui Harker amintește de Fecioara Maria. Cu toate acestea, în timp ce Maria își pleacă capul și mâinile în jos în semn de supunere față de Dumnezeu, mama lui Harker face contrariul. De asemenea, ea este acoperită de sângele unei familii moarte. Și spune ‘Slavă Satanei’.
Având în vedere că paternitatea este o temă importantă în film și că mama lui Harker este o Fecioară Maria satanică, conceptul unei trinități demonice începe să aibă sens. În plus, simbolul triunghiului inversat capătă o semnificație mai profundă: cele două puncte de sus reprezintă mama și tatăl (Longlegs). Punctul de jos al triunghiului este ‘descendentul’: Lee Harker.
În momentul culminant al filmului, Harker are ocazia de a elibera o fată de sub controlul Satanei împușcând păpușa blestemată în cap. Cu toate acestea, Harker nu poate apăsa pe trăgaci, în timp ce pe fundal se aude o muzică sinistră.
Pentru majoritatea spectatorilor, Harker pare să fi salvat fata. Cu toate acestea, atunci când cineva înțelege subtextul filmului, Harker devine de fapt noul manipulator satanic al fetei. Acest fapt este evidențiat și mai mult de scena tulburătoare ce urmează.
Deși ar trebui să fie mort, Longlegs reapare în ultima scenă a filmului pentru a spune: „Slavă Satanei.”
Pe scurt, băieții răi nu au pierdut, iar băieții buni nu au câștigat. Aproape toată lumea a fost controlată de Satana încă de la început. Și acesta este mesajul principal al filmului: Satana este peste tot.
Metamesajele din Longlegs
După cum s-a menționat la începutul articolului, cea mai înfricoșătoare parte a filmului Longlegs nu este filmul în sine, ci implicațiile sale și mentalitatea celor care se află în spatele acestuia.
De exemplu, tema principală a filmului se referă la vânarea copiilor și la provocarea unui rău de nedescris. Osgood Perkins, regizorul filmului, a declarat într-un interviu că uciderea lui JonBenét Ramsey l-a inspirat.
JonBenét Ramsey, celebră pentru participarea sa la concursuri de frumusețe pentru copii, a fost găsită moartă în anul 1996 în subsolul locuinței familiei. Ea avea șase ani.
Cazul lui JonBenét Ramsey a tulburat America timp de decenii. Totul în legătură cu acest caz este bizar și duhnește a afaceri dubioase, legate de elite. Simplul fapt că rămâne un mister nerezolvat (în ciuda prezenței unui bilet de răscumpărare ciudat și a semnelor de violență sexuală asupra fetei) indică faptul că există ceva ‘ciudat’ în legătură cu această poveste. Este aproape ca și cum puterile nu vor ca oamenii să știe ce s-a întâmplat de fapt.
Într-un interviu, regizorul filmului Longlegs a declarat:
„Am fost foarte interesat de acel caz. Crima a avut loc în preajma Crăciunului, iar unul dintre cadourile pe care părinții i le-au luat lui JonBenét a fost o păpușă în mărime naturală reprezentând-o pe ea însăși, purtând una dintre rochiile ei de concurs. Era într-o cutie de carton la subsol, la 5 metri de locul în care a fost ucisă, și era ceva atât de nebunesc în legătură cu asta, încât am catalogat totul.”
Deși filmul este inspirat dintr-o poveste psihopatică și pedofilică, acesta conține și ‘meta-mesaje’ despre conceptul de a vâna copiii. Iar acest lucru se face prin folosirea copiilor.
Într-o scenă, Harker Lee vorbește cu fata care va deveni în cele din urmă „protejata ei satanică”.
Fetița o întreabă pe Harker:
– Ai vrut să fii agent FBI când erai mică?
– Nu. De fapt, voiam să fiu actriță.
– Asta bulversează copiii.
– Așa se spune.
Gândiți-vă la această scenă pentru o secundă. Realizatorii filmului au făcut o actriță copil să spună într-un dialog că a fi actriță copil ‘bulversează copiii’. Apoi, ea ia parte la scene tulburătoare care implică psihopați care vânează copii și tați care își ucid cu brutalitate familiile. Acesta este genul de situație care ar putea ‘tulbura’ un copil. Este filmul în sine o vânătoare de copii? Ce altceva te-ai aștepta de la un film care se termină cu ‘Slavă Satanei’?
Apropo de Diavol, el pândește în umbră peste tot în film. Silueta sa apare de peste 15 ori, iar majoritatea spectatorilor le vor rata aproape pe toate. Aceste apariții sunt făcute pentru a avea un efect cvasi-subliminal, forțând mintea inconștientă să gândească: „nu pot scăpa de diavol”. Iată câteva exemple.
Bestia cu coarne asemănătoare lui Baphomet pândește lângă steagul american în timp ce Harker Lee studiază cazul. Totul decurge conform planurilor Satanei.
Diavolul pândește în ușa dormitorului micuței Harker.
Satana înălțându-se în spatele tinerei Harker. El o prepară.
Pentru o fracțiune de secundă, silueta Diavolului apare într-o fereastră, în timp ce Harker realizează că un coleg de-al ei a fost împușcat.
Hollywood-ului îi place să îl prezinte pe Satana ca pe o ființă atotputernică care nu poate fi învinsă. Este aproape ca și cum l-ar adora.
Destul de ciudat, există o altă figură amenințătoare care tot apare în timpul filmului: Bill Clinton.
Portretul lui Clinton se află în mijlocul acestei fotografii, chiar acolo unde ochii noștri sunt atrași în mod natural. Este aproape ca și cum el ar fi un al treilea personaj din scenă.
Deși în clădirile federale există fotografii înrămate ale președinților, accentul pus pe Bill Clinton în numeroase scene este prea evident pentru a fi ignorat.
Într-o altă secvență, Bill Clinton se profilează deasupra capului agentului Carter. Spoiler: el va sfârși sub influența Diavolului.
În acest cadru, o imagine video cu Longlegs se profilează deasupra agentului Carter, la fel ca Bill Clinton.
Un alt fapt bizar: Longlegs vorbește adesea despre invadarea ‘caselor albe’. El chiar îi spune lui Harker Lee în timpul interogatoriului său:
„Casa ta era chiar mai albă când am venit să te vizitez.”
Desigur, culoarea albă reprezintă simbolic puritatea, așa că este normal ca Diavolul să vrea să le murdărească. Acestea fiind spuse, gândiți-vă la asta: unde a locuit Bill Clinton (și toți președinții Statelor Unite)? La Casa Albă.
Filmul transmite vreun mesaj despre Bill Clinton și despre elita globală în general?
În concluzie
Longlegs este unul dintre acele filme lăudate de mass media în timp ce stârnește multă ură din partea spectatorilor ‘obișnuiți’. Pe de o parte, criticii au lăudat cinematografia și atmosfera obsedantă a filmului, în timp ce erau uimiți de simbolismul său profund și de referințele biblice. Pe de altă parte, filmul vorbește literalmente despre Satana care profită de tinerele fete. Nu doar atât, ‘morala poveștii’ este că totul a decurs conform planurilor Satanei. Poate de aceea atât de mulți oameni au urât acest film.
Pentru că, având în vedere subiectul filmului, cine în toate mințile se poate ‘bucura’ cu adevărat de acesta? De ce ar fi spus un copil actriță că a fi copil actriță ‘bulversează copiii’? În plus, în situația în care cultura populară reflectă societatea, ce spune un astfel de film despre societatea noastră?
Asta spune multe. Majoritatea acestor lucruri sunt cenzurate și respinse ca fiind „teorii ale conspirației”. Cu toate acestea, elita trebuie să dezvăluie adevărul într-un fel sau altul. Sub pretextul că sunt înspăimântătoare și înfricoșătoare, filmele de groază reprezintă unul dintre cele mai directe și oneste mijloace de dezvăluire a adevăratei naturi a industriei divertismentului și a elitei oculte în general.
Da, sunt niște prădători de copii adoratori ai diavolului care vor să distrugă familiile prin spălarea creierului copiilor. Și despre asta este vorba în Longlegs.
SURSA: Vigilant Citizen