
Mașinile cu motoare electrice păreau să câștige teren în UE, după introducerea forțată a unor măsuri care mergeau până la interzicerea producției mașinilor care utilizează carburant convențional.
Era evident că lucrurile sunt forțate sub umbrela reducerii poluării. Intenția bună, evaluarea realității un mare eșec.
Iar realitatea arată că autonomia mașinilor electrice este încă departe de asigurarea unei mobilități eficiente. Evoluția tehnologică nu ține pasul cu pretențiile pieței reale, costurile de producție sunt încă foarte mari, iar infrastructura de încărcare și service ar fi departe de necesități.
În plus, reciclarea acumulatorilor uzați este o mare problemă, una care reprezintă un real pericol pentru mediu, tocmai cel care trebuie protejat.
Este firesc să ne dorim să evoluăm și în paralele să ne pese de mediul în care trăim, dar este nefiresc să forțăm lucrurile fără a avea certitudinea că suntem pregătiți pentru astfel de schimbări.
Se pare că situația va lua o întorsătură spre zona normalității, după alegerile europarlamentare. Nu se renunță la evoluția tehnologică și la beneficiile rezultate din ea, dar sistemul de tranziție trebuie regândit realist.
Manfred Weber, şeful grupului de centru-drepta PPE, promite ca în negocierile din zilele următoare să facă presiuni pentru eliminarea interdicţiei privind motoarele cu combustie
Dreapta reconfigurată nu a pierdut timpul şi a tras primul foc de armă asupra pachetului emblematic de legi ecologice al UE, Green Deal, la câteva minute după ce şi-a proclamat victoria, duminică seara, în alegerile europene, scrie POLITICO.
În vizor este interzicerea din 2035 a vânzării de autovehicule cu motoare cu combustie internă – un pilon central al planului de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră pe şoselele Europei, prevăzut în cadrul „Green Deal”.
Acesta a fost primul lucru menţionat de Manfred Weber, liderul Partidului Popular European (PPE), grupul de centru-dreapta, care a obţinut cele mai multe locuri în Parlamentul European în urma alegerilor.
Weber a declarat pentru POLITICO că interdicţia a fost o „greşeală”, promiţând că grupul său va discuta despre anularea acesteia în „zilele următoare”.
SURSE: POLITICO, ObservatorulPH.ro