În ultimii ani, dispozitivele inteligente au devenit din ce în ce mai frecvente în casele moderne. Aceste dispozitive oferă confort și funcționalitate, permițând utilizatorilor să controleze aparatele de la distanță.
Printre exemple se numără televizoarele inteligente cu capacități de streaming, frigiderele care pot fi monitorizate și controlate de la distanță, aspiratoarele robotizate, purificatoarele de aer și asistenții virtuali care pot reda muzică și regla iluminatul.
Cu toate acestea, utilizarea pe scară largă a dispozitivelor inteligente generează preocupări legate de confidențialitate. Pe măsură ce aceste dispozitive colectează și analizează datele din casele noastre, experții avertizează cu privire la potențialele riscuri.
Există o conștientizare din ce în ce mai mare a necesității de a înțelege informațiile personale care sunt partajate și modul în care acestea sunt utilizate.
Experții în materie de confidențialitate subliniază faptul că, deși dispozitivele inteligente oferă beneficii precum eficiența energetică și confortul, obiectivul principal al companiilor care se află în spatele acestor dispozitive poate fi colectarea de date pentru publicitatea direcționată.
Aceste date pot fi folosite pentru a crea profiluri detaliate ale utilizatorilor în scopuri de marketing. Deși unele dispozitive inteligente pot avea utilizări pozitive, cum ar fi sprijinirea inițiativelor în domeniul sănătății, este important ca utilizatorii să fie precauți cu privire la modul în care sunt colectate și utilizate datele lor.
Experții sugerează că înțelegerea motivelor care stau la baza colectării datelor este crucială pentru a determina dacă aceasta se aliniază cu interesele utilizatorilor sau servește unor scopuri comerciale.
SURSA: Incredibilia