IN SFARSIT…Cercetătorii au găsit celula care își amintește alergiile
Last Updated on 15/02/2024 by Iulian Gavriluta

ALERGII rezolvare cauzeOamenii de știință de la Universitatea McMaster din Canada și de la ALK-Abello A/S din Danemarca au făcut o descoperire revoluționară în domeniul alergiilor. Aceștia au identificat un tip specific de celulă imunitară numită „celulă B de tip 2 de memorie” (MBC2), care joacă un rol cheie în memoria alergiilor.

Această descoperire ar putea deschide calea către noi tratamente pentru alergii. Cercetarea, publicată în Science Translational Medicine, a arătat că persoanele alergice au niveluri mai ridicate de celule MBC2 specifice alergenului lor, în timp ce persoanele non-alergice au foarte puține sau deloc.

Celulele B sunt un tip de celule imunitare care produc anticorpi pentru a lupta împotriva infecțiilor. Cu toate acestea, în cazul alergiilor, aceste celule pot declanșa, de asemenea, reacții alergice.

Cercetătorii au explicat că, atunci când este întâlnit un alergen, sistemul imunitar, ajutat de celulele MBC2, își amintește că individul este alergic și produce mai mulți anticorpi care provoacă reacția alergică.

Pentru a localiza aceste celule MBC2 greu de găsit, oamenii de știință au folosit tetrameri, un tip de moleculă fluorescentă, creată din alergeni precum polenul de mesteacăn și arahidele. Anterior, echipa de cercetători dezvoltase o metodă de utilizare a tetramerilor pentru identificarea acestor celule evazive.

În plus, aceștia au utilizat probe din studiile clinice de imunoterapie sublinguală, ceea ce le-a permis să studieze cantități mari de celule B producătoare de IgE prin utilizarea unor tehnologii de ultimă generație, cum ar fi transcriptomica monocelulară și secvențierea profundă a repertoriilor genice de anticorpi.

Cercetarea nu numai că a identificat MBC2 ca fiind celula responsabilă de alergii, dar a oferit, de asemenea, informații cruciale despre modul în care IgE, tipul de anticorpi care declanșează reacțiile alergice, este conectat la MBC2.

Această descoperire ar putea revoluționa înțelegerea noastră a alergiilor și ar putea deschide noi căi de tratament, cum ar fi imunoterapia împotriva alergiilor.

Vicepreședintele senior și șeful departamentului de cercetare al ALK, Peter Sejer Andersen, a subliniat importanța acestei descoperiri pentru a face lumină asupra cauzelor alergiilor și a modului în care acestea pot fi modificate prin imunoterapia împotriva alergiilor.

Studiul a fost condus de Josh Koenig, profesor asistent la Universitatea McMaster, împreună cu Sejer Andersen. Această descoperire oferă două abordări potențiale pentru tratarea alergiilor. Una dintre opțiuni este de a viza și elimina celulele MBC2 de la persoanele alergice.

Cealaltă opțiune presupune modificarea funcției celulelor MBC2 astfel încât acestea să nu mai provoace daune atunci când sunt expuse la alergeni.

Deși sunt necesare mai multe cercetări pentru a înțelege pe deplin implicațiile acestei descoperiri și pentru a dezvolta terapii eficiente, identificarea MBC2 ca fiind la originea alergiilor aduce speranță pentru persoanele care suferă de alergii alimentare.

Koenig a exprimat importanța acestei descoperiri în dezvoltarea unor terapii țintite pentru a bloca anumite celule și a opri progresia bolii.

SURSA: Incredibilia