Cum scăpăm de harababura de pe Unirii? O delegatie a liberlailor buzoieni, in frunte cu senatorul Vlad Pufu si 2 consilieri locali au fost la Agenția de Dezvoltare Regională Sud-Est!
Last Updated on 24/01/2024 by Iulian Gavriluta

PNL Buzau la ADR GalatiAm fost astăzi (ieri – 23.01.2024 – n.r.), așa cum am promis, alături de consilierii locali Irinel Cîrstea și Silviu Laurențiu Roșioru, la Agenția de Dezvoltare Regională Sud-Est Brăila, autoritatea de implementare a proiectului de resistematizare a Bulevardului Unirii. Ne-am întâlnit cu directorul general al Agenției, Luminița Mihailov, care ne-a prezentat proiectele similare din țară, dar și, aplicat, proiectul din Buzău.

În urma discuțiilor, concluzia desprinsă de mine este că acest proiect a pornit greșit ca abordare, în sensul în care sunt invocate doar sumele atrase, nu și utilitatea practică a proiectului final. Cert este că parcările au picat din start, știindu-se din capul locului că Uniunea Europeană încurajează prin aceste proiecte mobilitatea urbană prin folosirea transportului în comun, a bicicletelor și altor mijloace mai puțin poluatoare.

Prin urmare, proiectul trebuia să fie gândit și adaptat special la nevoile municipiului, ceea ce nu s-a întâmplat. Parcările trebuiau încadrate într-un proiect de ansamblu și plătite din bugetul primăriei.

❗️Un singur consultant realizează proiecte în mai toate primăriile din țară, ceea ce explică de ce toate proiectele seamănă între ele. Practic, consultantul respectiv are un proiect desenat pe care îl prezintă peste tot. Aici trebuie să intervină însă primarul/primăria, care trebuie să ceară ajustarea desenului pe particularitățile locale. Ce se vede azi la Buzău este rezultatul unei intervenții aproape inexistente din partea autorităților locale la proiectul prezentat❗️

Banda de pe mijlocul bulevardului, de exemplu, este în oglindă cu un proiect similar dintr-un oraș unde există și alte mijloace de transport în comun, ca tramvaie sau troleibuze.

❗️Nu era obligatorie banda pe mijloc! Soluția a fost, pur și simplu, aleasă de primărie!

Soluții există, doar să fie voință! Sunt unele minimale și altele de fond:

1. Autoritatea permite, cu acordul Poliției Rutiere, realizarea unor parcări de tranzit pentru aprovizionare, special amenajate între alveolele deja construite, dar asta în urma discuțiilor cu antreprenorii, pentru a se identifica distanța între locurile respective.

2 O regândire amplă a actualei sistematizări, eventual cu modificarea traseului pistelor de biciclete și reconfigurarea trotuarului, pentru crearea unor locuri de parcare (măcar de tranzit).

Trebuie făcută și mențiunea că pentru orice intervenție banii trebuie returnați, iar costul eventualelor modificări ar urma să fie suportat de la bugetul local.

SURSA: Pagina de facebook – senator Vlad Pufu - PNL Buzau