Leaga Muntenia de Moldova si nu doar atat dar leaga localitatile buzoiene de Municipiul Buzau, leaga oameni de locurile de munca, leaga elevii de institutiile de invatamant, leaga traiul zilnic, leaga viata o zi cu alta... Daca in urma cu cateva luni eram increzatori in promisiunile oficialilor ca la inceputul anului 2019 vom calatori pe un pod nou se pare ca vom astepta mai mult. Stadiul lucrarilor in momentul de fata nu este atat de imbucurator, ploile din ultimele saptamani fac ca lucrarile sa bata pasul pe loc si asteptarea sa fie mai lunga decat am crezut. Lucrările la vechiul pod, construit dupa un proiect al celebrului Anghel Saligny, constau in inlaturarea stratului de bitum, acesta fiind inlocuit cu un alt material si ingustarea caii de circulatie la aproximativ 2 metri.
De asemenea acesta va fi si consolidat. La inceputul lunii septembrie 2017, potrivit oficialilor din Consiliului Judetean Buzău, lucrarile au fost predate constructorilor, iar în maximum 24 de luni, podul nou va fi inaugurat pentru traficul rutier. Pe podul vechi, declarat monument istoric, se intentioneaza montarea unor foi metalice speciale, folosite doar pentru circulaţia pietonilor. Noul pod va fi reabilitat cu bani de la Ministerul Dezvoltarii, investiţia ridicandu-se la peste 26 milioane de lei. Un consorţiu format din mai multe firme, printre care si Integral Buzau, se ocupa de lucrarile de la Podul Vadu Pasii. Zinic, pietonii si biciclistii isi risca viata trecand pe podul feroviar la nu mai mult de un metru de calea ferata. Sa-si pastreze oamenii speranta ca intr-un viitor incert vor strabate un drum de doar cativa kilometri in siguranta si conform unor standarde minime?
A.M.
I.G.
{vsig}pod-maracineni-buzau{/vsig}