“Parlamentul Romaniei, Camera Deputaţilor. Întrebare:
În atenţia: doamnei Carmen Daniela DAN, ministrul afacerilor interne. De către: deputat Adrian Mocanu. Subiectul : Podul de la Mărăcineni, judeţul Buzău
Stimate doamnă ministru,
În calitate de deputat ales în Parlamentul României de către buzoieni, vă aduc în atenţie problema podului de la Mărăcineni, ce leagă Muntenia de Moldova. Lăsând la o parte conflictul politic dintre partide şi chiar problema din interiorul Guvemului legată de unii oameni importanţi care au făcut parte din Executiv şi care ar fi putut aduce un aport deosebit în rezolvarea problemei, vă întreb când se va rezolva problema reabilitării acestei principale căi de acces între cele două regiuni istorice ale ţării. Vă aduc la cunoştinţă că Prefectul Judeţului Buzău şi preşedintele Consiliului Judeţean Buzău nu sunt în stare să rezolve problema semnalată, cu toate promisiunile făcute la faţa locului. După câte cunosc, s-a făcut apel la cei responsabili din Guvern, dar nimeni nu a venit la faţa locului pentru a constata problemele grave din zonă. Pentru a nu crede că politizez problema, vă spicuiesc ceea ce scrie presa legat de subiect: „La 12 ani după ce a fost parţial distrus de inundaţiile din 2005, fiind nevoie de reconfigurarea şi consolidarea sa, podul care asigură principala legătură dintre Moldova şi Capitală, pe DN2 E85, are din nou probleme. Din cauza traficului intens, în structura de beton a podului au apărut găuri, iar Compania Naţională de Administrare & Infrastructurii Rutiere a decis restricţii pe sensul Râmnicu-Sărat - Buzău: interzicerea accesului pe pod al camioanelor de peste 40 de tone şi limitarea vitezei la 10 km/h pentru cele cu tonaj mai redus. Din păcate, în ciuda indicatoarelor amplasate pe pod, niciun şofer nu respectă restricţiile impuse. Mai grav este că drumarii buzoieni au efectuat de curând o nouă verificare a structurii podului, iar constatările nu sunt deloc liniştitoare...” (Adevărul).
Cu toate că se caută o soluţie rapidă şi convenabilă pentru rezolvarea parţială a problemei (o primă soluţie, la care s-a renunţat era realizarea unui pod de pontoane, construit de militari), până la această oră nu s-a făcut nimic şi situaţia devine periculoasă şi critică de la o zi la alta. Reamintesc că pe data de 7 mai 2005 o viitură puternică a afectat podul metalic pe o porţiune de 50 de metri. Torenţii au înclinat unul dintre pilonii de susţinere şi 1-au deplasat cu 10 cm. Pe 9 mai al doilea pilon al podului a cedat iar podul a rămas fără susţinere s-a frânt. Din acest moment, traficul rutier între Bucureşti şi Moldova a fost deviat prin comuna Berca, ocolul fiind de peste 40 km. Pe 11 mai, în jurul orei 18.30, o parte din podul metalic s-a prăbuşit în albia râului, sub privirile a zeci de trecători. Podul de la Mărăcineni, care traversează râul Buzău are o structură de metal, două benzi pe sens şi o lungime de 325 de metri. A fost construit de armată germană în 1932 iar ultima reparaţie importantă a fost realizată după inundaţiile din 2005. Doresc să consideraţi ca fiind de importanţă majoră găsirea unor soluţii legale pentru rezolvarea provizorie şi definitivă a situaţiei.
Mai mult, în acest sens, vă solicit un răspuns în scris legat de posibilitatea reală de a rezolva problemele semnalate.
Vă rog să explicaţi şi argumentele pentru acest răspuns oficial.
Vă mulţumesc anticipat.
Deputat Adrian Mocanu"