Pariurile sportive cunosc o puternica dezvoltare printre locuitorii continentului african. Iubitori nativi ai sportului, acestia urmaresc indeaproape disciplinele sportive care ii intereseaza. Cum, prin firea lor entuziasta, africanii sunt si mari amatori de pariuri, era firesc ca membrii industriei jocurilor de noroc sa isi indrepte atentia asupra unei piete care reprezinta 15 % din populatia lumii. Acest lucru a devenit posibil atunci cand si guvernele au constientizat ca acestea ar putea aduce venituri substantiale la bugetele de stat.
Desi piata africana este in curs de reglementare, Events International a organizat cea de-a 4-a editie a Sports Betting East Africa Summit la Hotelul Kampana Serena din Uganda, in perioada 10-11 aprilie 2018. Evenimentul este unul dintre putinele dedicate industriei jocurilor de noroc din Africa si singurul axat pe Africa Rasariteana. Acesta a reunit peste 250 de delegati reprezentand afiliati, autoritati de reglementare, companii de procesare a platilor, furnizori de software, agentii de marketing si operatori de jocuri de noroc (iDoBet, Betfair, BetPawa, elBet, BtoBet). In timpul lucrarilor acestui summit s-au evidentiat tendintele pietei, oportunitatile de afaceri intr-o piata in plina dezvoltare si actualizarile recente ale legislatiei din Africa de Est. Cei care au participat au identificat strategii de succes pentru operarea in Africa, au obtinut previziuni pentru viitorul operatiunilor de vanzare cu amanuntul si online in Africa de Est, au experimentat metode de a introduce progresele tehnologice de varf in afaceri, au profitat de experienta practica a profesionistilor de top din domeniul jocurilor de noroc si si-au pregatit strategii pentru a obtine randamente bune in timpul Campionatului Mondial de Fotbal din Rusia din aceasta vara.
Au prezentat referate reprezentanti ai autoritatilor de reglementare din Uganda, Mozambic, Kenya, Malawi si Mauritius, dar si manageri ai unor firme de avocatura, institutii conexe industriei, consultanti din domeniul managementului si marketingului.
Unul dintre aspectele fierbinti luate in discutie a fost punerea in aplicare a noilor programe de monitorizare a software-ului si a legislatiei hardware din Uganda, deoarece este necesara o perioada de tranzitie pentru operatori si furnizorii de software si tehnologii. Intalnirea a fost o buna oportunitate pentru autoritatile de reglementare pentru a face schimburi de idei si strategii, deschizandu-se canale de comunicare intre agentiile din Uganda, Kenya, Malawi, Mauritius si Mozambic.
In cadrul acestui summit s-a incercat identificarea de strategii pentru a realiza beneficii in perioada Cupei Mondiale, stiut fiind faptul ca cei mai multi dintre africani pariaza la aceste meciuri doar daca echipele lor nationale se califica la turneul final. S-a constat ca Premier League este competitia pe care est-africanii pariaza cel mai mult.
Principale teme abordate au fost: Schimbari aduse industriei jocurilor de noroc din Uganda, Numarul de operatori ce pot activa pe o singura piata, Cresterea economica in Africa si influentele asupra industriei jocurilor de noroc, Pariuri sportive: Online vs Offline, Produse Inovatoare in spatiul online, Cooperarea intre operatori si autoritatile de reglementare, Stimularea dezvoltariii economice prin cresterea impozitelor pe jocurile de noroc, Regulamentele jocurilor online si dezvoltarea tehnologica, Modul in care software-ul ugandez de pariuri sportive si sloturi va afecta tehnologia jocurilor.
Summit-ul a oferit unor companii aflate la inceput de drum sansa de a-si expune produsele si ideile de afaceri . Cele 4 companii care au participat au fost: Jocuri Kola (Jocuri Pitching Karata și Matatu), Sparkplug Media (aplicație Pitching URB), Tuinext Media Ltd (vânzări Pitching Coinbox) si Chekiodds (programul de afiliere Pitching). Juriul format din Moses Mwangi, manager senior de cont tehnic, Microsoft (Africa de Est și Centrală), Jeff Halloran, MD, tehnologia jocurilor din Sahara si Nelson Mugisha, director de marketing al Mobile Financial Services, Airtel, Uganda, a stabilit castigatorul dupa urmatoarele criterii: cererea pentru produsul sau serviciul prezentat, originalitate, eficacitatea produsului sau a serviciului, planul de marketing si cea mai mare rentabilitate potentiala a investitiei. Premiul de 5 000 de dolari a fost castigat de Daniel Okolany de la Studiourile Kola, companie care a atras atentia multor furnizori de software.
Succesul evenimentului a convins mai multi dintre participanti sa-si confirme prezenta la cea de-a 5-a editie a Summit-ului care se va desfasura in perioada 9-10 aprilie 2019 in Uganda.