Românii plătesc pentru drumurile proaste şi lipsa autostrăzilor. Asta susţin reprezentanţii firmelor de transport. Preţurile din magazine ar putea fi cu până la 20% mai mici, dacă tirurile cu marfă ar putea ajunge mai repede la destinaţie şi nu s-ar strica atât de des. „Dacă, de la Bucureşti la Cluj, aş avea o viteză medie de 70 de kilometri la oră, mi-ar trebui 10 maşini.
În situaţia în care eu am 48, înseamnă că am nevoie de 17 maşini, adică 17 şoferi, 17 investiţii în vehicule, 17 motoare consumatoare de combustibil, 17 camioane incarcate cu marfă”, explică Ion Lixandru, transportator. Soluţia ar fi construcţia de drumuri moderne. Însă proiectele de investiţii sunt tărăgănate, atrag atenţia reprezentanţii companiilor. De exemplu, pentru drumul care leagă Aeroportul Otopeni de Autostrada Bucureşti-Ploieşti nu a fost desemnat nici până acum un constructor, deşi licitatia a fost lansată în decembrie 2016.
Sursa - avocatnet.ro
A.M.