FOTO – Predare, formare si invatare in Kalamata – Grecia, o experienta a elevilor Colegiului Economic Buzau
Last Updated on 06/05/2018 by Iulian Gavriluta

Colegiul Economic 1Începutul anului școlar 2017-2018 a marcat și debutul unui alt proiect finanțat de UE, Erasmus + KA2: ODYSSEY- MIGRATION AND ITS INFLUENCE ON TEENAGERS/   2017-1-DE03-KA219-035513_3, proiect ce se derulează în cadrul Colegiului Economic Buzău pe parcursul a doi ani. Parteneri în acest proiect sunt: Gymnasium Neue Oberschule/Braunschweig/ Germania- coordonator,EBI Francisco Ferreira Drummond/ Angra do Heroísmo/ Portugalia, IES LUIS SEOANE/ Pontevedra/ Spania, 3 Gymnasio Kalamatas/ Grecia, Colegiul Economic Buzău/ România. În perioada 21-28.04.2018 a avut loc o a doua activitate de predare, formare și învățare în Kalamata, Grecia.

 

La întâlnire s-au prezentat 20 elevi și 10 profesori din cele 4 țări partenere: România, Germania, Spania,Portugalia, Grecia, țara gazdă fiind reprezentată de un număr de 20 elevi și 5 profesori. Subiectul întâlnirii l-a reprezentat fenomenul migrației în prezent. Elevii și profesorii au realizat activități pregătitoare și cercetări în țara de origine. Au avut loc întâlniri cu migranți pentru a împărtăși experiența acestora, cu reprezentanți ai autorităților locale. Este clar că experiențele fiecărei țări sunt foarte diferite: pentru România și Portugalia fenomenul preponderent este cel al emigrației datorate situației economică financiare. Germania și Grecia se confruntă cu valuri de refugiați, în special din Siria, motivul fiind cel al războiului din această țară. Modalitățile în care elevii au ales să prezinte realitățile din țările lor au fost foarte varíate: prezentări electronice, filme realizate de elevi, interviuri cu persoane care au migrat, teatru, quizzuri on line .Unul din punctele de maxim interés al sîptămânii a fost un joc de simulare a experienței prin care trece o persoană refugiată. Elevii au fost organizați în familia și au simulat fuga din țara de origine datorită războiului. A fost o experiență foarte intensă pentru elevi și pentru profesori. Pentru o oră și jumătate elevii au fost ”în pielea” unui refugiat și au putut să înțeleagă mai bine care sunt restorturile care îi fac să își părăsească țara. Un alt moment important al săptămânii a fost cel al vizitei la un centru pentru refugiați. Contactul cu acești oameni, veniți din Siria, în majoritate copii i-a lăsat cu ochii în lacrimi pe elevi și pe profesori. Statisticile prezentate, discuțiile purtate, workshopurile derulate au deschis orizontul elevilor noștri spre o mai bună cunoaștere a problemei migrației, a mecanismelor ce determină migrația și a influenței pe care aceasta o are asupra societății în ansamblu.

Bineînțeles că elevii au descoperit și frumusețile unei mici părți din Grecia, modul de viață al unei familii, aspecte ale culturii locale împreună cu noii lor prieteni portughezi, greci, germani, spanioli. În ultima zi, elevii șă-au lăsat amprenta asupra școlii gazdă. Au realizat împreună un graffitti cu subiectul MIGRAȚIE. Zilele petrecute împreună s-au încheiat cu realizarea unei expoziții cu tema ”Migrație”, un spectacol oferit de elevii greci și o masă tradițională organizată de părinți.

E.S.

Colegiul Economic 3

 

Colegiul Economic 2