Ati fi de acord? Cat ar putea costa un abonament la Facebook?

FacebookMark Zuckerberg nu a exclus posibilitatea de a oferi utilizatorilor optiunea unei experiente Facebook fara reclame si urmarirea pas cu pas a activitatilor desfasurate online, platind un abonament lunar.

 

Potrivit CEO-ului Facebook, motivul pentru care reteaua de socializare nu ofera deja optiunea unui abonament premium este ca majoritatea oamenilor prefera Facebook ca serviciu gratuit, suportat prin afisarea de reclame, multi dintre utilizatori neavand oricum resursele financiare necesare pentru a plati un abonament „premium”. Explicatia naste însa si o întrebare: Care ar fi de fapt costul unei astfel de experiente? Daca ne limitam la America de Nord, veniturile Facebook raportate la numarul total de utilizatori indica suma de 7 dolari, venit mediu lunar obtinut de pe urma fiecarui utilizator prin afisarea de reclame, informeaza Go4it. Problema este ca nu toti utilizatorii sunt egali din perspectiva companiilor de publicitate, cei dispusi sa opteze pentru plata unui abonament intrand tocmai la categoria cea mai profitabila a persoanelor cu situatie materiala buna, care ajung sa cumpere produsele si serviciile promovate prin afisarea de reclame. Pentru compensarea integrala a veniturilor, acesti utilizatori „bogati” ar trebui taxati cu sume cuprinse între 11 si 14 dolari/ luna, fapt ce ar reduce drastic numarul celor interesati de abonamentul Facebook premium. În practica, Facebook ar putea lua o lectie de la rivalul Apple, care ofera în mod gratuit acces la versiunea de baza a serviciului iCloud, însa taxeaza consistent suplimentarea spatiului de stocare disponibil. În afara de lipsa reclamelor, un abonament Facebook premium ar putea oferi si facilitati suplimentare, cum ar fi statistici despre vizualizarile paginii de profil, pachete de emoji-uri sau alte avantaje.

Sursa꞉descopera.ro

Ecaterina STROESCU

Scroll to Top