Ministerul Educatiei Nationale (MEN) a anuntat, marti, ca in urma verificarilor facute de Corpul de control vizând evaluarea activitatii manageriale a inspectorilor scolari generali si adjuncti au fost descoperite nereguli in privinta formatului in care au fost transmise rezultatele evaluarilor, precum si a punctajelor si a calificativelor rezultate.
Ministerul precizeaza ca solutionarea contestatiilor celor 33 de inspectori scolari generali si inspectori generali adjuncti s-a facut in baza metodologiei in vigoare, rezultatele finale fiind transmise prin posta, iar pentru celelalte 117 rezultate ale evaluarilor intrate in circuitul civil si care nu au fost contestate MEN este in proces de demarare a actiunii de anulare si/sau corectare a acestora in instanta, pe cale legala. "In urma controlului efectuat de catre Corpul de Control al ministrului in perioada 20-23 februarie, cu tema „Verificarea respectarii metodologiei privind evaluarea activitatii manageriale desfasurate de catre inspectorii scolari generali, inspectorii scolari generali adjuncti din inspectoratele scolare si directorii caselor corpului didactic’’, s-au constatat nereguli privind formatul in care au fost transmise rezultatele evaluarilor, precum si a punctajelor si a calificativelor rezultate. Solutionarea contestatiilor celor 33 de inspectori scolari generali si inspectori generali adjuncti, care au depus cerere in acest sens, s-a efectuat in baza metodologiei in vigoare, rezultatele finale fiind transmise prin posta. Pentru celelalte 117 rezultate ale evaluarilor intrate in circuitul civil si care nu au fost contestate, MEN este in proces de demarare a actiunii de anulare si/sau corectare a acestora in instanta, pe cale legala", a anuntat Ministerul Educatiei. Institutia mai spune ca, in acelasi timp, a initiat procesul de actualizare a metodologiei care reglementeaza evaluarea inspectorilor scolari generali, inspectorilor generali adjuncti si a directorilor Caselor Corpului Didactic, iar noua metodologie va fi aprobata prin ordin de ministru care se va aplica numai pentru urmatoarele evaluari.In continuare, se fac cercetari amanuntite privind cauzele acestor probleme, adauga Ministerul Educatiei. In 28 februarie, Ministerul Educatiei a anuntat ca a decis anularea rezultatelor evaluarilor inspectorilor scolari generali, a inspectorilor generali adjuncti si a directorilor caselor corpului didactic, dupa ce in urma verificarilor facute de catre Corpul de Control al ministrului au fost constatate vicii majore in organizarea procesului de evaluare, dar si in evaluarea propriu-zisa. Ministerul mai spunea ca a fost inceputa cercetarea disciplinara in cazul persoanelor vinovate. Inspectorii generali, inspectorii generali adjuncti si directorii caselor corpului didactic sunt evaluati anual conform prevederilor Legii Educatiei Nationale nr.1/2011, iar in baza acestor evaluari privind activitatea manageriala se acorda calificative pe baza carora se decide mentinerea, monitorizarea sau incetarea contractului de management. Mai multi inspectori generali sii adjuncti din tara, in special din rândul celor demisi in vara anului trecut de catre fostul ministru al Educatiei Liviu Pop, dar care au fost repusi in functii dupa ce au câstigat in instanta suspendarea deciziilor, au reclamat ca au primit prin fax, intr-o vineri noapte, fise de evaluare care nu le-ar apartine. Ei spuneau ca in urma acestor evaluari au fost notati cu "nesatisfacator", motiv pentru care vor depune contestatii la Ministerul Educatiei. Astfel de situatii au fost la
A.M.