Spuneti-va parerea despre examenele copiilor din scoli! Elevii buzoieni pregatiti pentru SIMULAREA examenelor nationale. Citeste aici NOUL CALENDAR de desfasurare

EleviConsiderati ca examenele elevilor buzoieni sunt prea multe, puse aiurea si prgrama incarcata? Spuneti-va clar parerea! Calendarul simularilor pentru examenele nationale pentru elevii claselor a VIII-a, a XI-a şi a XII-a a fost publicat de Ministerul Educatiei Nationale (MEN). Astfel, in perioada 5-7 martie 2018, se vor sustine simularile pentru Evaluarea Nationala de catre scolarii din ultimul an de gimnaziu, iar in intervalul 19-22 martie va avea loc simularea probelor scrise din cadrul examenului national de Bacalaureat pentru liceenii din anii terminali.

 

Sunt asteptati sa participe cei aproape 500.000 de elevi din clasele a VIII-a, a XI-a şi a XII-a. Obiectivele simularii sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenelor pe care le vor sustine la finalul celor doua cicluri de invatamant, stabilirea nivelului real de pregatire atins in aceasta etapa, precum şi optimizarea pregatirii in vederea obtinerii unor rezultate satisfacatoare la examenele propriu-zise. Calendarul simularii EN VIII are urmatoarea configuratie: 5 martie – Limba si literatura romana, 6 martie – Matematica, 7 martie – Limba si literatura materna, 16 martie – comunicarea rezultatelor. Simularea probelor scrise din cadrul examenului national de Bacalaureat se va desfasura dupa urmatorul program (comun pentru clasele a XI-a si a XII-a): 19 martie – Limba si literatura romana/E)a), 20 martie – Limba si literatura materna/E)b) si 21 martie – proba obligatorie a profilului/E)c). Proba la alegere a profilului si specializarii/ E)d) se va derula joi, 22 martie si va fi sustinuta exclusiv de elevii clasei a XII-a. Rezultatele obtinute vor fi comunicate elevilor in data de 30 martie. Subiectele sunt elaborate de catre specialistii Centrului National de Evaluare şi Examinare, in mod similar cu modelele publicate pe www.subiecte.edu.ro si sunt proiectate astfel incat tratarea lor sa valorifice capacitatile elevilor pe temele prevazute in programa de examen si parcurse pana la aceasta data. Corectarea lucrarilor va fi realizata, in baza unor bareme care asigura unitatea şi obiectivitatea evaluarii şi notarii la nivel national, de catre doi profesori din unitatile de invatamant in care elevii sustin simularea. Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecarei unitati de invatamant prin discutii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, sedinte cu parintii, precum si la nivelul consiliului profesoral in vederea adoptarii unor masuri adecvate fiecarei situatii in parte.

A.M.