CERTIFICATELE DE NASTERE, DECES SI CASATORIE VOR FI ELIBERATE ON-LINE! M.A.I. acceseaza un proiect pentru informatizarea fluxurilor de stare civila prin programul operational competitivitate 2014-2020
Last Updated on 27/01/2018 by Iulian Gavriluta

emitere acte civileMinisterul Afacerilor Interne a depus o cerere de finantare din fonduri europene pentru realizarea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civila. Proiectul se incadreaza in implementarea Strategiei nationale in domeniul TIC (Agenda Digitala pentru Romania) si va raspunde nevoilor cetatenilor pentru inregistrarea evenimentelor de viata.

 

Prin acest proiect se urmareste informatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru inregistrarea si eliberarea efectiva a documentelor de stare civila pentru 4 evenimente de viata (nastere, casatorie, divort, deces), precum si implementarea suportului necesar dezvoltarii si accesarii serviciilor electronice ce au la baza informatii primare de stare civila.

Astfel, implementarea acestui sistem va conduce la accesarea online a datelor/informatiilor referitoare la procedurile/formularele privind actele de stare civila, descarcarea on-line si completarea in format editabil a formularelor necesare cererilor pentru eliberarea actelor de stare civila, incarcarea on-line a unor categorii de formulare necesare emiterii actelor de stare civila, plata on-line a taxelor aferente, programarea on-line in vederea eliberarii documentelor emise la nivelul MAI. Printre alte beneficii oferite de acest sistem se numara si reducerea birocratiei prin eliminarea treptata a evidentelor manuale, dar si asigurarea transparentei activitatilor desfasurate. De asemenea, vor fi digitizate documentele de stare civila din ultimii 100 de ani. Informatizarea va reduce numarul de drumuri pe care cetatenii le vor face la ghisee, in contextul in care documentele vor putea fi accesate electronic. In plus, va creste nivelul de securitate al documentelor emise de serviciile de stare civila.  Proiectul are o valoare de aproximativ 34 milioane euro (fara TVA) si va fi implementat pe parcursul a 36 de luni. Parteneri in proiect, alaturi de Ministerul Afacerilor Interne, sunt Serviciul de Telecomunicatii Speciale, Ministerul Comunicatiilor şi Societatii Informationale si Ministerul Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene.

E.S.