Sindicatul National al Functionarilor Publici - SNFP caracterizeaza proiectul de buget pentru anul 2018 ca fiind un act normativ premergator disponibilizarilor colective in cadrul administratiei publice locale si centrale.
Atragem atentia ca sumele proiectate pentru cheltuielile de personal aferente anului 2018 (care au crescut cu un procent mult mai mic decat necesarul) vor obliga angajatorii publici sa aplice dispozitiile art. 5 din OUG 90/2017 privind unele masuri fiscal-bugetare in anul 2018..., in sensul ca, pentru a se putea incadra in buget si pentru a plati integral drepturile de natura salariala, vor fi nevoiti sa aprobe numarul maxim de posturi in functie de sumele alocate pentru cheltuielile cu personalul. Prin urmare, cresterea salariului minim pe economie precum si majorarea salariului brut al angajatilor pentru a nu li se diminua salariul net ca aurmare a aplicarii noilor reglementari din Codul Fiscal ar obliga angajatorii sa aloce pentru cheltuielile de personal un buget mult mai mare decat cel indicat prin proiectul de act normativ privind bugetul pentru anul 2018. Avand in vedere cele prezentate mai sus, facem apel catre toti parlamentarii pentru a analiza aceasta situatie si pentru a hotara majorarea fondului de salarii in vederea preveniriii concedierile colective din administratia publica.
Art.5 din OUG 90/2017
”(1) In anul 2018, numarul maxim de posturi care se finanteaza din fonduri publice, pentru institutiile si autoritatile publice, indiferent de modul de finantare si subordonare, se stabileste astfel incat sa se asigure plata integrala a drepturilor de natura salariala acordate in conditiile legii, cu incadrarea in cheltuielile de personal aprobate prin buget.
(2) Ordonatorii de credite stabilesc, in limitele prevederilor legale, numarul maxim de posturi care se finanteaza in anul 2018, in conditiile alin. (1).
Sindicatului National al Functionarilor Publici, SNFP, reprezinta functionarii publici si personalul contractual din administratia publica centrala si locala.
A.M.