NOI REGULI LA INSPECTIA TEHNICA! Ce criterii trebuie sa intrunesti ca sa nu repeti ITP-ul?
Last Updated on 24/11/2017 by Iulian Gavriluta

ITPCamera Deputatilor a adoptat, marti, 20 noiembrie, un proiect de lege care introduce noi reguli privind efectuarea ITP. Mai exact, inspectia tehnica periodica va fi trecuta daca se constata doar deficiente minore, in caz contrar aceasta trebuind repetata in maximum 30 de zile.

 

 

Articolul 2 din OG nr. 81/2000 se completeaza cu patru alineate care reglementeaza noi aspecte privind modalitate de efectuare a inspectiei tehnice periodice, introducand si tipurile de deficiente ce vor fi urmarite. In primul rand, retinem faptul ca ITP-ul se efectueaza cu ajutorul tehnicilor si echipamentelor disponibile, fara demontarea sau indepartarea unor parti ale vehicului. Pentru fiecare element inspectat, se stabileste lista deficientelor posibile si a gradului de gravitate asociat acestora. Deficientele se clasifica intr-una din urmatoarele categorii, in functie de gravitatea acestora:

  • deficiente minore – cele care nu au un efect semnificativ asupra sigurantei masinii sau impact asupra mediului, precum si alte neconformitati minore;
  • deficiente majore – deficientele susceptibile sa compromita siguranta vehiculului, sa aiba impact asupra mediului sau sa-i puna in pericol pe ceilalti participanti la trafic, precum si alte neconformitati mai importante;
  • deficiente periculoase – cele care constituie risc direct si imediat la adresa sigurantei rutiere sau care au impact asupra mediului.

Un vehicul care prezinta deficiente incadrabile la mai mult de o categorie din cele de mai sus este clasificat in categoria care corespunde deficientei mai grave. Un vehicul care prezinta mai multe deficiente la acelasi element inspectat poate fi clasificat in categoria imediat superioara de gravitate, daca se poate demonstra ca efectul combinat al acestor deficiente ar genera un risc mai mare la adresa sigurantei rutiere. Daca la inspectia tehnica periodica se constata doar deficiente minore, se considera ca aceasta a fost trecuta iar vehiculul nu mai este supus din nou inspectiei. In cazul in care se constata deficiente majore sau periculoase, ITP-ul se considera ca nefiind trecut, fiind necesara o noua inspectie in maximum 30 de zile de la cea initiala. Proiectul de Lege pentru modificarea si completarea OG nr. 81/2000 privind certificarea incadrarii vehiculelor inmatriculate sau inregistrate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si in categoria de folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica a fost adoptat cu 278 de voturi pentru, insa se va aplica doar dupa publicarea actului in Monitorul Oficial.

Sursa:legestart.ro

A.M.