Ce rezultate au obtinut liceele buzoiene in cadrul Concursului national Euroscola, editia a X-a (2017 – 2018)? Vezi aici situatia statistica !

buzoieni euroscola 2017In urma publicarii rezultatelor Concursului national EUROSCOLA, editia a X-a (2017-2018), din judetul Buzau a fost un singur castigator, si anume Liceul de Arte „Margareta Sterian“care a primit 26.60 de puncte. Astfel, Liceul de Arte  s-a calificat pentru a intra in randul celor 14 castigatori care vor participa la Zilele Euroscola de la Strasbourg, in 2018, cu ocazia „Anului european al patrimoniului cultural“.

La acest concurs au participat 101 institutii scolare din judetele Romaniei si au acumulat punctaje intre 3.90 si 27.00  de puncte.

(vezi: http://www.europarl.europa.eu/romania/ro/ue_si_tinerii/euroscola.html)

Pentru informarea publicului, vom prezenta clasamentul obtinut de liceele buzoiene participante, numele proiectelor cu care institutiile scolare s-au inscris in concurs si paginile oficiale ale acestor institutii, pagini care dovedesc implicarea si activitatile derulate pe parcursul implementarii proiectelor.

Pozitia 3. Liceul de Arte „Margareta Sterian“ s-a inscris cu proiectul „Unsilence the Pain“, care si-a propus sa promoveze fosta inchisoare comunista de la Ramnicu Sarat. In urma evaluarii, a intrunit un numar de 26.60 de puncte si s-a calificat in concurs. Pagina oficiala care pune in evidenta activitatile este http://liceuldeartabuzau.ro/diverse/anunt_euroscola.pdf .

Pozitia 42. Liceul cu Program Sportiv „Iolanda Balas Soter“ s-a inscris cu proiectul „Pivnita brancoveneasca de la Izvoru Dulce – Nenciulesti (comuna Merei), judetul Buzau“, si a intrunit un numar de 18 puncte, dar nu s-a situat printre castigatori. Paginile activitatii proiectului sunt: https://ro-ro.facebook.com/Concursul-national-Euroscola-20172018-438383113197258/ si https://sites.google.com/view/buzaulps/pagina-de-pornire.

Pozitia 74. Colegiul National „B.P.Hasdeu“ s-a inscris cu poiectul „Povestea pietrelor din Muntii Buzaului“ ( Asezarile rupestre din Muntii Buzaului ) si a intrunit un numar de 12 puncte, dar nu s-a situat nici el intre cei 14 castigatori. Pagina activitatii proiectului este: https://bphasdeu.ro/news/citestetot.php?stire=303&pag=1.

Pozitia 78. Liceul Tehnologic „Henri Coanda“ s-a inscris cu proiectul „Promovarea si valorificarea patrimoniului national prin cunoasterea patrimoniului local si a activitatilor extracurriculare“ si a intrunit un numar de 11.45 puncte, neclasandu-se nici el printre cei  castigatori. Pagina proiectului este: http://liceulhenricoandabuzau.webnode.ro/promovarea-si-valorificarea-patrimoniului-national-prin-cunoasterea-patrimoniului-local-si-a-activitatilor-extracurriculare/.

Concursul  national EUROSCOLA, editia a X-a (2017-2018) s-a desfasurat cu  titlul generic „Rolul patrimoniului romanesc in consolidarea identitatii europene“ si a vizat promovarea monumentelor istorice europene cu ocazia  proclamarii anului 2018 ca  „Anul european al patrimoniului cultural“.

Conform cerintelor concursului, elevii participanti au fost solicitati, sa identifice un obiectiv/ obiect/ element de patrimoniu (denumit in continuare „obiect de patrimoniu“) din localitatea sau din judetul in care locuiesc si sa faca o prezentare de maximum doua pagini a acestuia, cu evidentierea valorii sale de patrimoniu in context national si european (arhitecturala, istorica, artistica, stiintifica s.a.m.d.). De semeneau, elevii au conceput si implementat un proiect de campanie de informare si constientizare a publicului larg cu privire la valoarea de patrimoniu a obiectului de patrimoniu, respectiv, la masurile care trebuie intreprinse pentru protejarea/conservarea si promovarea acestuia.

Proiectul conceput de catre  Biroul de Informare al Parlamentului European in Romania  a avut urmatoareleurmatoarele obiective:

- o mai bună cunoastere a valorilor pe care se intemeiaza Uniunea Europeana;

- constientizarea si responsabilizarea elevilor cu privire la patrimoniul local/regional/national, la rolul acestuia in promovarea diversitatii culturale la nivel european si la conservarea lui pentru generatiile urmatoare;

- informarea publicului cu privire la importanta respectarii patrimoniului national si a locului lui in patrimoniul cultural european;

- dezvoltarea abilitatilor creative ale elevilor;

- realizarea unei campanii de informare si constientizare desfasurata in localitatea de resedinta despre obiectul de patrimoniu ales.

Adrian Constantin