RECLAMA INTERZISA! Un important hipermarket din Buzau AMENDAT de ANAF. Vezi aici detalii
Last Updated on 24/09/2017 by Iulian Gavriluta

ANAF BuzauConsiliul National al Audiovizualului (CNA) a cerut, joi, intrarea în legalitate a spoturilor publicitare difuzate de posturile de televiziune si de radio în cadrul campaniei de promovare pentru hipermarketul Carrefour, care contin sintagma ”Daca gasesti mai ieftin, primesti de zece ori diferenta”, deoarece le este dificil clientilor sa identifice conditiile în care pot primi acea diferenta.

Decizia de intrare în legalitate a fost adoptata de CNA în baza articolului 93 din Codul audiovizualului, informeaza Consiliul.   ”Comunicarile comerciale audiovizuale trebuie sa respecte, indiferent de forma si de durata, principiile de protectie a minorului, de informare corecta a publicului, de respectare a demnitatii umane, de asigurare a unei concurente loiale”, arata articolul 93.  ”Comunicarile comerciale audiovizuale trebuie sa respecte, indiferent de forma si de durata, principiile de protectie a minorului, de informare corecta a publicului, de respectare a demnitatii umane, de asigurare a unei concurente loiale si sa nu utilizeze practici comerciale incorecte, înselatoare sau agresive, asa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor în relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor, cu modificarile si completarile ulterioare”, arata articolul 93, alineatul 1.  

Radu Herjeu a anuntat decizia Consiliului pe pagina sa de Facebook, precizand ca s-a autosesizat în privinta campaniei Carrefour.   ”CNA live: pentru ca sunt corect, atunci cand m-am luptat sa oprim publicitatea ALTEX la «platim de 10 ori diferenta», m-am autosesizat si în privinta campaniei similare de la Carrefour. Astazi a ajuns, în sfarsit, pe ordinea de zi. Astfel, din aceleasi motive, si spoturile Carrefour au fost interzise pana la intrarea în legalitate. S-a considerat ca nu e informat corect cumparatorul, daca nu i se spune în spot ca produsul pentru care solicita diferenta de pret trebuie sa fi fost cumparat în aceeasi zi, de la un hipermarket din acelasi sector/oras (si care trebuie sa aiba si suprafata mai mare de 2500 de m patrati)!!!”, a scris membrul CNA. Decizia a fost adoptata si în urma unei reclamatii de la ANAF, care arata ca societatea SC Carrefour Romania SA a fost sanctionata contraventional pentru încalcarea prevederilor articolului 4 coroborat cu articolul 5, lit. a din Legea nr. 158/2008, ca urmare a difuzarii mesajului publicitar ”Daca gasesti mai ieftin, primesti de 10 ori diferenta”.   ”Analizand mesajul publicitar mai sus prezentat, mesaj identificat si în revistele Carrefour, reprezentand oferte valabile în perioada 09.03-15.03.2017; 23.03-29.03.2017, s-a observat ca nu sunt prezentate date si informatii de natura sa sustina si sa probeze afirmatiile: «Daca gasesti mai ieftin, primesti de 10 ori diferenta»”, mai arata reclamatia ANAF.   De asemenea, reclamatia ANAF arata ca prin Procesul Verbal de Constatare si Sanctionare a Contraventiilor, conform articolului 11, alineatul 1, litera a, coroborat cu articolul 11, alineatul 3 din Legea nr. 158/2008 privind publicitatea înselatoare si publicitatea comparativa, republicata, ”s-a dispus S.C. Carrefour RomaniaS.A. ca masura complementara încetarea utilizarii mesajului «Daca gasesti mai ieftin, primesti de 10 ori diferenta»”.

A.D.