FURNIZORII DE ENERGIE OBLIGATI sa informeze consumatorii care este cel mai bun pret pe piata. Vezi aici ce trebuie sa contina factura de consum si cum iti poti schimba furnizorul

ANREFurnizorii de energie ultima instanta, adica cei traditionali, sunt obligati de catre Autoritatea de Reglementare in Energie (ANRE) sa-si informeze consumatorii ca pot obtine preturi mai bune daca incheie un contract pe piata libera, a declarat presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Energie (ANRE), Niculae Havrilet, in cadrul unei conferinte.

 

"In fiecare luna cand furnizorii trimit factura, aceasta trebuie sa fie insotita de o informare privind pretul la care pot accesa alte oferte din portofoliul lor si diferenta fata de piata serviciului universal (pretul actual — n.r.)", a aratat Havrilet. Potrivit acestuia, in acest moment, piata pentru serviciul universal, cea de unde furnizorii cumpara energie pentru consumatorii casnici in regim reglementat, reprezinta 12% din totalul consumului si, fiind o piata de siguranta, are un pret mai mare decat cel al pietei libere. "Furnizorii de ultima instanta au doua sau trei produse mai ieftine cu 10-15-20% decat pretul pe care il platesc consumatorii care inca sunt captivi", a aratat oficialul ANRE. In prezent, de la 1 ianuarie, consumatorii casnici platesc 10% energie la pret reglementat si 90% energie din piata libera. De la 1 ianuarie 2018, piata va fi complet liberalizata, iar consumatorii casnici nu vor mai plati preturi reglementate. "Consumatorii casnici nu mai au niciun motiv sa ramana in piata pentru serviciul universal, dar ei trebuie sa fie informati ce preturi sunt daca schimba furnizorul sau raman la acelasi furnizor si schimba contractul. Ii vom obliga pe furnizori sa faca aceasta informare in fiecare luna pana la 1 ianuarie", a continuat Havrilet. El a mai spus ca ar putea exista si situatii in care, pentru unii consumatori casnici, schimbarea contractului sa nu aduca beneficii foarte mari, pentru ca nici consumul nu este foarte mare, insa acest lucru trebuie stiut si asumat de catre acei consumatori. Totodata, acestia trebuie sa stie ca se pot reintoarce in piata pentru serviciul universal si, de asemenea, ca isi pot schimba furnizorul la fiecare 21 de zile.

A.D.

Scroll to Top