Cand isi scoate masina la vanzare, orice proprietar spune ca e “ca noua”. Iata ce trebuie sa verifice orice cumparator, ca sa nu ia teapa. Modificarea kilometrajului – aceasta este una dintre cele mai raspandite practici printre vanzatorii de masini.
De aceea, fereste-te de “chilipirurile” cu putini kilometri la bord. In astfel de cazuri e greu sa depistezi frauda fara o persoana de specialitate si daca masina nu are o carte de service. Cea mai sigura este verificarea la reprezentanta a seriei de caroserie. Daca intretinerea s-a facut in reteaua producatorului, exista sansa ca masina sa fie inregistrata cu kilometri reali in cazul reviziilor. Interiorul masinii: verifica aspectul volanului, al schimbatorului de viteze, starea cauciucului de pe pedale, tapiteria scaunelor, fetele de usi, chederele si chiar plafonul. Acestea sunt cele mai afectate de uzura in timpul folosirii indelungate. Compartimentul motor: aici piesele metalice nu trebuie sa fie prea oxidate. Si un motor prea lustruit ar putea ascunde eventuale pierderi de ulei. Evacuarea se verifica mai bine pe o rampa. Teava de esapament sau imbinarile acesteia foarte corodate arata ca autovehiculul a trecut prin multe ierni.
E.S.