IATA CE SE PREGATESTE MAINE IN CLM BUZAU! Scrisoare deschisa consilierilor locali pentru o noua “smecherie” a la Donald Tom – Proiectul de Hotarare 270/24.07.2017

HCLM270Scrisoarea de mai jos a fost transmisa redactiei noastre de pe un mail intitulat facalet-toma@disperat.pa. Cel mai probabil, dupa cum ii este si continutul, atentionarea de mai jos este destinata consilierilor locali si prin ea se trage un semnal de alarma asupra unei noi incercari (dintr-o “eroare” materiala am gresit – a se citi: “porcarii”) de-a primarului “made in Tintesti”, de a pune mana pe banii europeni de la CAB.

Anexam si PROIECTUL DE HOTARARE AL CLM CE SE VA DEZBATE MAINE IN SEDINTA ORDINARA (LINK).

SCRISOARE DESCHISA

Stimata doamna consilier local, stimati domni consilieri locali,

Scopul general pe care il urmarim, prin intermediul acestei scrisori deschise este de a va informa in legatura cu proiectul de hotarare nr 270/24.07.2017 privind stabilirea unui mandat reprezentantului municipiului Buzau in AGA la Compania de Apa SA Buzau pentru sedinta ordinara si extraordinara din 07.08.2017, respectiv  08.08.2017  si cu privire la consecintele negative pe care votarea acestuia le va atrage asupra activitatii Companiei de Apa dar si a municipalitatii.

Potrivit proiectului de hotarare initiatorul acestuia va cere sa votati. Precizam ca prin hotarare de consiliu local (73/2011) a fost aprobat Contractul de Asistenta pentru Proiect nr 40/2011 prin care Municipiul Buzau s-a angajat sa mentina fondul IID pana la rambursarea integrala a imprumutului contractat de la BERD. Tot prin hotarare de consiliu local (277/2007), a fost aprobat si actul constitutiv al societatii care, la art 21.5 prevede ca  “Profitul net se va reinvesti sau se va aloca pentru fondul IID prevazut de OUG 198/2005, conform hotararii Adunarii Generale. Societatea nu va distribui dividende pe durata executarii Contractului de Delegare”. Tot prin hotarare de consiliu local (323/2007), Municipiul Buzau-membru ADI Buzau 2008, a aprobat si contractul de delegare care prevede ca “pentru a scurta mecanismul de circulatie al fondurilor si pentru a asigura eficientizarea procesului de rambursare a imprumuturilor si realizarea de investitii din surse proprii, Autoritatea Deleganta este de acord ca intregul profit de distribuit sa fie direct varsat in fondul IID”. Acesta este cadrul legal in care se deruleaza programele de investitii cu finantare europeana in domeniul apa/apa uzata.

Deci, vi se cere votul, inca o data, sa incalcati practic obligatiile pe care vi le-ati asumat anterior. Consecintele adoptarii proiectului de hotarare sunt:

-      Nerecunoasterea de catre Consiliul Local a platilor efectuate, certificate si aprobate de Autoritatea de Management din cadrul MDRAPFE  in cadrul POIM 2014-2020.

-      Imposibilitatea restituirii ratelor scadente aferente imprumutului BERD de aprox 10.000.000 euro

-      Imposibilitatea implementarii in continuare a proiectelor cu finantare europeana in cadrul programului POIM 2014-2020

-      Angajarea raspunderii dumneavoastra conform prevederilor art. 52^1 alin. (1) din Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, cu modificarile și completarile ulterioare, potrivit carora:,,unitatilor administrativ-teritoriale, in baza competentelor exclusive pe care le au in organizarea serviciilor de utilitati publice, le revine responsabilitatea pentru neindeplinirea angajamentelor asumatein vederea utilizarii creditelor  bancare, a fondurilor nerambursabile, a fondurilor transferate de la bugetul de stat, ca participare la cofinantarea unor programe de investitii realizate cu finantare externa, precum şi din bugetele unor ordonatori principali de credite ai bugetului de stat, necesare finantarii şi realizarii investitiilor aferente sistemelor de utilitati publice in scopul atingerii tintelor de conformare asumate de Romania prin Tratatul de aderare la Uniunea Europeana şi/sau impuse prin regulamentele şi directivele europene transpuse in legislatia nationala. ”

Sunt invocate cateva argumente fara fundament in expunerea de motive si in raportul intocmite. Astfel, in expunerea de motive se arata ca nu se pot aproba situatiile financiare și descarcarea de gestiune in lipsa efectuarii unui audit juridic și economico-financiar asupra Societatii. Acest lucru este neadevarat, pentru ca pe site-ul Companiei se regasește Raportul auditorului statutar independent, efectuat in conditii legale. Mai mult, HCL 109/2016, prin care s-a aprobat efectuarea unui audit juridic și economico-financiar, a fost și ea declarata ca nelegala de instanta de judecata. Tribunalul Dambovita a anulat HCL 109/2016 inca din data de 04.05.2017. Deci, auditul statutar a fost realizat, raportul auditorului fiind adus la cunostinta actionarilor inca din data de 05.05.2017. De altfel, societatea care a realizat auditul este recunoscuta pe plan european, agreata de finantatorii externi si se bucura de o buna recunoastere in domeniu.

Tot in expunerea de motive vi se solicita exprimarea unui vot negativ cu privire la ordinea de zi a Adunarii generale Ordinare motivat de faptul ca nu au fost puse la dispozitie “din timp” documentele necesare analizei. Va reamintim faptul ca aceste documente au facut obiectul sedintei AGA convocate pentru data de 12.06.2017. Initiatorul proiectului de hotarare, primarul Municipiului Buzau, va dezinformeaza cand declara ca nu a avut timp suficient pentru analiza documentelor. In mod sigur a avut timp sa le analizeze in amanunt de la data de 05.05.2017 cand au fost puse pentru prima data la dispozitia oricui. Mai mult, dl primar detine toate aceste documente (situatii financiare, raportul auditorului, etc) inca de la sedinta ADI Buzau 2008 din data de 04.05.2017. Facem precizarea ca  Primarul Municipiului Buzau care detine aceste documente  din luna mai 2017 ar fi trebuit sa vi le puna la dispozitie pentru analiza si acordare a votului in cunostinta de cauza.

Cele de mai sus ne conduc la ideea ca la baza elaborarii proiectului de hotarare 270/24.07.2017 ar sta alte interese, mai putin transparente. Nu am dori ca intreg deliberativul local sa fie atras in adoptarea unor acte administrative cu mari probleme de legalitate și cu consecinte grave asupra comunitatii.

Preventiv, va informam ca imobilul din str. Spiru Haret, nr. 6 a fost achizitionat . in anul 2015 (an pentru care deja a fost acordată administratorilor descărcarea de gestiune si aprobate situatiile financiare) și a făcut obiectul mai multor verificări ale instituțiilor abilitate, inclusiv ANAF, verificări care au constatat legalitatea demersului, din toate punctele de vedere. Oricum, acest subiect nu are legătură cu execuția bugetară și cu situațiile financiare aferente anului 2016.

Facem inca o data precizarea ca, actionarul Companiei de Apa SA Buzau este Municipiul Buzau reprezentat de Consiliul Local, iar decizia privind respectarea sau nu a angajamentelor asumate si a legislatiei in vigoare va apartine in exclusivitate.

Mizam pe capacitatea dumneavoastra de a discerne intre conflictul permanent, generat de interese interpretabile, și colaborarea fireasca, constructiva, care are ca scop final imbunatatirea conditiilor de viata oferite tuturor membrilor comunitatii.

Va anexam raportul intocmit de auditorul statutar si situatiile financiare aferente anului 2016.

Cu stima,

 IONEL TESCARU

Director General al Companiei de Apa SA Buzau”.

Iulian Gavriluta