Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Ilan Laufer, a anuntat data la care ar urma sa se faca inscrierile in noul program Internationalizare, prin care firmele mici si mijlocii din Romania vor putea primi fonduri nerambursabile de la stat de pana la 50.000 de lei pentru a participa la conferinte si targuri in strainatate.
Potrivit ministrului de resort pe 13 iulie urmeaza sa fie aprobata hotararea de Guvern iar pe 25 iulie sa fie lansate deja inscrierile in cadrul programului pentru Internationalizare.
Potrivit unui proiect e hotarare de guvern lansat in dezbatere de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Programului national multianual de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani ar urma sa se desfasoare in perioada 2017-2020, cu un buget total de 71 milioane lei, de la stat, din care:
- in anul 2017 - 5 milioane lei;
- in anul 2018 - 20 milioane lei;
- in anul 2019 - 22 milioane lei,
- in anul 2020 - maximum 24 milioane lei.
Firmele beneficiare vor putea primi maximum 50.000 RON, ajutor nerambursabil de la stat, intr-un an. Intensitatea sprijinului este de 90%, fara TVA, ceea ce inseamna ca firma va trebui sa vina cu restul de 10% din cheltuieli, plus TVA intreaga, care nu este eligibila.
Cine va putea lua banii de la stat in programul Internationalizare
Aceasta schema de ajutor de minimis va putea fi accesata de microintreprinderi si firme mici si mijlocii (IMM) care au ca obiect de activitate productia de bunuri si/sau prestari de servicii (codurile CAEN principal si/sau secundar autorizat conform Legii nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare). Acestea NU folosesc ajutorul pentru achizitionarea de vehicule de transport rutier de marfuri in contul tertilor sau contra cost.De asemenea, vor fi exceptate de la ajutor firmele din sectoarele de pescuit, acvacultura, agricultura, prelucrare agricola si altele.
Cheltuielile eligibile - ce vor putea face firmele cu banii de Internationalizare
In limita celor 50.000 RON se vor putea face cheltuieli pentru activitati specifice internationalizarii, insa vor fi si plafoane pe categorii de cheltuieli:
- 30.000 RON - Participari individuale la targuri si expozitii internationale, organizate in strainatate, cu stand propriu. Se vor deconta taxe obligatorii, cum sunt taxele de participare, de inscriere in catalog, de asigurare fara a se limita la acestea, inchiriere spatiu expozitional, amenajare stand, utilitati necesare desfasurarii functionalitatii standului in perioada expozitiei (internet, curent, fara a se limita la acestea).
- 15.000 RON - Taxe de participare la misiuni economice organizate in strainatate.
- 10.000 RON - Realizarea unui site pe Internet/aplicatie pentru mobil, pentru prezentarea activitatii firmei solicitante si a produselor promovate, in limba romana si limba engleza cu obligativitatea mentinerii paginii active cel putin 1 an de la data crearii.
- 10.000 RON - Documenare si studii de piata.
- 10.000 RON - Cheltuieli pentru realizarea urmatoarelor activitati: materiale promotionale, panouri publicitare, video publicitar, precum si alte activitati de promovare si sustinere a internationalizarii cu obligativitatea participarii la un targ international sau la o misiune economica in strainatate.
- 5.000 RON - Crearea identitatii vizuale a unui operator economic roman (marca, sigla, slogan).
- 5.000 RON - Participari la cursuri de pregatire, in tara si/sau in strainatate, in domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi piete. Se acopera doar taxa de participare.
Prin acest program, statul isi propune "crearea unui cadru favorabil pentru valorificarea posibilitatilor actuale de dezvoltare economica a Romaniei si stimularea mediului de afaceri prin crearea unor noi instrumente de promovare individuala a acestora care sa faciliteze accesul intreprinderilor mici si mijlocii (IMM) romanesti pe pietele externe, valorificarea potentialului productiv al acestora, precum si reducerea decalajului de informatii de piata, servicii de consultanta si instruire a IMM-urilor romanesti fata de cele din Uniunea Europeana:.
Programul urmareste:
a) promovarea produselor si serviciilor intreprinderilor mici si mijlocii pe noi piete externe;
b) stimularea comunicarii si a parteneriatului in afaceri;
c) pregatirea intreprinzatorilor in domeniul tehnicilor de promovare a produselor si serviciilor pe noi piete.
Sursa: starupcafe.ro
A.D.