Concursul National ”Stiu si aplic” desfasurat la
Campania nationala privind implementarea in sistemul de invatamant a proiectului „Valente culturale in domeniul securitatii si sanatatii in munca” are ca obiective cresterea calitatii vietii prin educarea tinerei generatii inca de pe bancile scolii cu privire la importanta unui mediu de munca sanatos si sigur si crearea unei culturi de prevenire a riscurilor profesionale in vederea intrarii pe piata muncii. Concursul a fost initiat in urma statisticilor care arata ca tinerii cu varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani sunt mai predispusi la accidente grave la locul de munca decat adultii mai in varsta. Ei pot fi expusi unor conditii de munca inadecvate, care sa duca la aparitia unor boli profesionale fie chiar din tinerete, fie mai tarziu in viata. Agentia Europeana pentru Securitate si Sanatate in Munca elaboreaza statistici si monitorizeaza riscurile la care sunt expusi tinerii, sprijinind schimbul de bune practici pentru ca tinerii sa fie protejati la locul de munca.Tinerilor trebuie sa li se incredinteze sarcini adecvate si sa li se asigure formarea si supravegherea corespunzatoare. Angajatorii ar trebui sa promoveze o cultura solida a sigurantei si sa ii implice pe angajatii tineri in aspectele legate de siguranta. Exista reguli speciale care se aplica in cazul angajatilor cu varsta sub 18 ani. Directiva 94/33/CE privind protectia tinerilor la locul de munca stabileste obligatiile legale ale angajatorilor. Aceste obligatii sunt incluse in reglementarile fiecarui stat membru. Aceasta Directiva a fost transpusa in legislatia nationala prin H.G. nr. 600/2007. Ministerul Educatiei Nationale a introdus in calendarul Activitatilor Educative Regionale concursul de specialitate „Stiu si aplic. Securitatea si sanatatea in munca se deprinde de pe bancile scolii!”, in perioada 10-14 aprilie 2017. Proiectul pilot a debutat la
A.D.