Fara manie si patima despre DGASPC Buzau. Despre itele unui demers (concurs) fara viziune

protectia copilului dgaspc BZNe-am gandit sa facem o radiografie a problemelor din DGASPC Buzau si sa dam cateva solutii, acolo unde se poate. Dincolo de toate consideratiile patimase sau nu, avem convingerea ca o institutie ca DGASPC nu trebuie judecata prin prisma bugetului sau al numarului urias de angajati! La o saptamana dupa prima incercare de a avea o echipa de management la cea mai importanta deconcentrata a judetului cateva concluzii pot fi trase:

 

1. Tot timpul, bugetul alocat (26,7 milioane de euro) , influenta sau avantajele colaterale aferente functiilor de conducere au fost atat in primplanul presei dar si al factorilor de decizie, nicio vorba in schimb despre proiecte, restructurare, eficientizare, atragerea de fonduri europene nu a fost pomenita  macar in treacat.

2. Genul de concurs la care se poate inscrie toata lumea doar pe niste criterii de studii nu poate fi folositor sau constructiv, de asemenea modul de organizare al examenului bazat doar pe o stricta reproducere de legi si citate, cel mult poate avantaja pe cel cu memorie extrem de buna sau pe  cel care pica pe subiect (vorbim aici despre un principiu nu si despre cei care vin cu macar o parte dintre subiecte in buzunar).

3. Scoaterea la concurs a tuturor posturilor in acelasi timp este cel putin gresita ca abordare dar si fara absolut nicio logica in ceea ce inseamna managementul eficient. Nu este normal ca un Director General sa nu aiba nici un cuvant de spus despre echipa cu care va lucra, te poti trezi ca ai doi adjuncti care trag fiecare in directii diferite de ceea ce ai tu ca viziune de lucru( buna sau rea) .

4. Totala lipsa de transparenta privind modul in care se alcatuiesc si se corecteaza grosul punctelor din concurs( 60 din cele 70 necesare) care revin autoritatilor locale. In timp ce subiectele ce revin ANFP sunt puse pe site in totalitate, plus grilele de corectare, iar extragerea acestora este facuta de un soft in ziua concursului, partea cealalta, cam 90% din materie este doar o mare necunoscuta (sau pentru unii nu). Cred ca un set de 4-5 teste grila care sa treaca prin absolut toata materia si care sa fie extrase in ziua concursului ar elimina orice fel de suspiciune si chiar ar constitui un model si pentru restul concursurilor sustinute la ANFP, pana la urma orice sistem este perfectibil si nu trebuie sa ne fie teama sa fim noi primii care avem initiative.

5. Lipsa unui dosar profesional transparent al candidatilor care sa conteze la selectia acestora. Una este sa ai un candidat care are o activitate impecabila cu proiecte ,initiative si atragere de fonduri europene si alta sa ai un candidat care “conform legii” are diploma necesara obtinuta in conditii precare la universitati private cu reputatie dubioasa.

6. Punctul asta este cred optional si chiar greu de aplicat in Romania, dar intreband in jur prin tari cu sisteme asemanatoare am aflat ca la genul asta de institutii se consulta reprezentantii atat ai persoanelor care fac “ obiectul muncii” dar si reprezentantii salariatilor si ai ONG-urilor din domeniu cu care institutia colaboreaza.

In concluzie DGASPC are nevoie de o restructurare institutional masiva, de o conducere eficienta si coerenta care sa puna in aplicare legi si politici sociale in folosul persoanelor cu dizabilitati, ai copiilor institutionalizati si al altor categorii vulnerabile care sunt beneficiarii serviciilor sale.

Directorul General va avea o misiune grea pentru care , o spunem de pe acum, va fi prost platit tinad cont de dificultatea si responsabilitatea functiei, dar care daca are dedicatia necesara plus sustinerea factorilor de decizie din CJ poate face lucruri bune pentru aceia dintre noi care au nevoie cel mai mult de ajutorul nostru!

Vom reveni.

REDACTIA

Scroll to Top