ADIO ore de sport pentru mai multe clase de elevi. Ce spun profesorii, ce prevede ordinul emis de minister?

Ore de sportFederaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) solicită Ministerului Educaţiei să anuleze un proiect de ordin prin care se propune eliminarea totală a orelor de educaţie fizică de la clasele pregătitoare şi I, precum şi a unei ore de la clasa a II-a, urmând ca în locul acestora să apară disciplina "joc şi mişcare", care va fi predată de învăţătoare. Prin acest proiect, MEN încurajează lipsa mişcării, un regim de viaţă nesănătos şi creşterea obezităţii în rândul elevilor, au spus reprezentanţii FSLI, care au menţionat că în acest fel ar fi trimişi în şomaj cel puţin 1.500 de profesori de sport. Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ a atras atenţia, într-un comunicat de presă transmis miercuri, asupra propunerii Ministerului Educaţiei Naţionale prin care se doreşte modificarea planurilor-cadru din învăţământul primar. Concret, printr-un proiect de ordin de ministru, se doreşte eliminarea a: două ore/ săptămână de educaţie fizică la clasa pregătitoare, două ore/ săptămână la clasa I şi ooră/ săptămână la clasa a II. "Printr-un simplu ordin, Ministerul Educaţiei Naţionale afectează sănătatea elevilor noştri şi încurajează obezitatea în rândul acestora!", au spus reprezentanţii FSLI. Aceştia au amintit că, potrivit studiilor, în România, unu din 4 copii suferă de obezitate. Datele Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii de supraveghere a obezităţii copiilor din Europa (COSI) indică pentru România, la copiii de 8 ani, o prevalenţă a obezităţii de 11,6% şi a supraponderabilităţii de 26,75 %."Prin urmare, avem nevoie de ore de educaţie fizică în şcoli, altfel vom avea copii obezi sau cu alte afecţiuni", au mai spus reprezentanţii FSLI. Ei au arătat că un alt efect negativ al acestui ordin este concedierea cel puţin 1.500 de profesori de sport, din unităţile şcolare din întreaga ţară. Potrivit FSLI, aceştia vor fi trimişi în şomaj, în condiţiile în care sistemul de învăţământ are nevoie de personal didactic calificat şi de programe care să încurajeze sportul şi mişcarea de la vârste cât mai mici. Înlocuirea profesorilor de sport cu învăţătoarele reprezină o formă mascată de reducere a costurilor din educaţie, deşi guvernanţii s-au lăudat cu creşterea fondurilor pentru acest sistem. "Ministrul Educaţiei Naţionale trebuie să retragă de urgenţă acest proiect de ordin cu consecinţe negative asupra sănătăţii elevilor, dar şi asupra cadrelor didactice care vor rămâne fără loc de muncă. Suntem atât de săraci încât nu ne mai preocupă sănătatea şi dezvoltarea armonioasă a elevilor şi ne gândim să facem economie pe spatele copiilor, afectându-le viaţa? Este o cale greşită şi MEN trebuie să răspundă prin anularea acestui proiect. În plus, ce soluţii vor avea colegii noştri forţaţi să plece din sistemul de învăţământ? Este evidentă lipsa consultării unor specialişti, înainte de a se face această propunere, prin care se doreşte doar reducerea bugetului pentru educaţie", a declarat Simion Hancescu, preşedinte FSLI, citat în comunicat.

Sursa - news.ro

A.M.

LIVE - E GATA LICITAȚIA pentru tronsonul de drum limită judeţ Brăila - Robeasca - Vadu Pașii (E 85)

Reabilitare drumuri 3Astazi 18 februarie 2019, de la 10:30, la Sala Delegatiei Permanente a Consiliului Judetean Buzau,  are loc o conferinta de presa in legatura cu finalizarea procedurii de licitatie pentru proiectul "Stimularea mobilitatii la nivel regional prin modernizarea infrastructurii rutiere de transport pe tronsonul limita judet Braila - Robeasca - Vadu Pasii (E 85)".

I.G.

REVENIM CU VIDEO (LIVE)

Se caută “secretar la Primarie”! Vezi aici condiţiile cerute! Anunţ de formă……?

angajari secretar primarie ANFPPotrivit ANFP, este scos la concurs postul de secretar al Municipiului Buzau. Cu toate ca in prezent aceasta functie este indeplinita de Eduard Pistol, comisar de Politie, detasat de mai mult timp la Administratia Publica Locala, primarul Toma se pare ca isi cauta alt “tap ispasitor”, asta daca acest anunt nu este decat "un simplu joc de glezne". Iata anuntul oficial si conditiile ce trebuiesc indeplinite de candidati:

SE VREA sau NU infiinţarea de CLASE SEPARATE pentru copiii cu cerinţe speciale? Citeste AICI ultima decizie a Ministerului Educatiei Nationale

Copii BuzauEcaterina Andronescu, ministrul al Educației, a declarat pentru un post de televiziune national, că elevii cu dificultăți de învățare se află acum integrați fie în școli speciale, fie în sistemul normal, dar fără profesori dedicați, motiv pentru care o variantă ar fi înființarea claselor separate pentru acești copii. „Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori", a declarat ministrul Educației. Drept urmare, ministrul spune că o variantă ar fi locuri speciale cu profesori de sprijin."Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a mai afirmat Ecaterina Andronescu. Măsura este însă contestată de membrii UNICEF, potrivit aceleiași surse, aceștia precizând că elevii cu nevoi speciale se integrează mai bine atunci când sunt expuși diversității. Dupa ce reactia parintilor pe retele sociale a fost vehementa Ministrul Educatiei a precizat ca ”Nici poveste să propun clase să producă segregarea acestor copii, ci să încercăm să îi susținem suplimentar cu un profesor de sprijin. Îmi pare nespus de rău că cineva a lansat o știre care nu are nicio legătură cu intenția noastră” a spus Ecaterina Andronescu. Pozitia MEN nu a intarziat sa apara dupa gafa ministrului de resort astfel ca potrivit unui comunicat de presa, Ministerul Educației Naționale transmite că nu se urmărește formarea de clase separate pentru copiii cu cerințe speciale, așa cum ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a lăsat să se înțeleagă, duminică, printr-o declarație. „Având în vedere informațiile apărute în spațiul public, cu privire la copiii cu dificultăți de învățare, MEN face următoarele precizări, menite să sublinieze, cu claritate, poziția ministrului educației naționale: Ministerul Educației Naționale urmărește integrarea copiilor cu dificultăți de învățare în unitățile de învățământ de masă și dezvoltarea serviciilor de sprijin educațional prin creșterea numărului profesorilor de sprijin și a consilierilor școlari - cu suportul cărora se realizează terapiile necesare, precum și prin formarea cadrelor didactice care predau în clasele unde sunt integrați individual copii cu nevoi speciale”, precizează reprezentanții Ministerului Educației, într-un comunicat de presă. „Declarațiile ministrului educației naționale, pe tema mai sus-menționată, au făcut referire întocmai la această necesitate, de a aloca suplimentar profesori de sprijin copiilor cu dificultăți de învățare. Precizăm că nu se intenționează organizarea unor clase separate, numai cu elevi cu cerințe educaționale speciale”, adaugă MEN.

Sursa - Digi24, Mediafax, Antena 3

A.M.

Medicamentele IEFTINE dispar din farmacii. Care este cauza si cine are acest interes?

MedicamenteAsociaţia Producătorilor de Medicamente Generice, forul reprezentativ al companiilor producătoare de medicamente generice din ţara noastră, solicită autorităţilor convocarea de urgenţă a grupului de lucru pentru taxa clawback şi luarea unei decizii imediate pentru introducerea calculului diferenţiat al acesteia, singura măsură care poate opri dispariţia medicamentelor ieftine de pe piaţă. Clawback se aplică unitar atât producătorilor de medicamente generice (ieftine), cât şi producătorilor de medicamente inovative (scumpe). “Nivelul taxei clawback pe ultimul trimestru al anului 2018, de 25,05%, dovedeşte că ajustarea bugetului Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) cu inflaţia nu a fost nici pe departe suficientă”, a declarat Adrian Grecu, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Medicamente Generice . La acest nivel, taxa clawback reprezintă 35% din preţul de producător pentru medicamentele sub 25 de lei. Medicamentele cu preţuri de vânzare la farmacie sub 25 de lei, cele mai multe dintre ele fabricate în ţara noastră şi folosite de peste 8 milioane de pacienţi, sunt primele afectate de nivelul actual al taxei clawback, adaugă oficialii APMGR. La sfârşitul anului 2018, unul din trei bolnavi cronic nu-şi găsea medicamentele necesare în farmacie, iar acest lucru s-a agravat la începutul acestui an. Majoritatea acestor pacienţi nu mai pot avea o schemă de tratament completă din cauza lipsei medicamentelor ieftine, spun asociaţiile de pacienţi citate de producătorii de medicamente generice.“Este momentul ca Ministerul Sănătăţii să-şi ţină promisiune făcută anul trecut şi să treacă la implementarea imediată a unui calcul diferenţiat al taxei clawback”, a mai spus Adrian Grecu, preşedintele APMGR. Asociația Producătorilor de Medicamente Generice (APMGR) a propus autorităţilor o soluţie de calcul diferenţiat al taxei clawback în funcţie de preţ, soluţie validată de simulările CNAS şi acceptată de Consiliul Concurenţei. APMGR reprezintă principalele companii producătoare de medicamente generice din România: Accord Healthcare, Amring Pharmaceuticals, Dr. Reddy’s, Egis, Fresenius Kabi, Gedeon Richter, Infomed Fluids, Krka, Labormed, Magistra CC, Medochemie, Mylan, Sandoz, Terapia-a Sun Pharma company, Teva, Zentiva – o companie Sanofi. Companiile membre ale APMGR au capacităţi de producție în Bucureşti, Cluj-Napoca, Tîrgu Mureş şi Constanţa, unde se produc peste 1.500 de medicamente generice care acoperă toate clasele terapeutice, de la produse antireumatice şi antialergice, până la produse oncologice. Industria generică locală contribuie cu circa 1,5% la PIB şi asigură peste 8.000 de locuri de muncă.

Sursa: economica.net

A.M.

AU FOST ELIMINATE mai multe formalitati privind documentele oficiale. Vezi aici ce nu mai esti obligat sa faci

Documente oficialeEliminarea apostilării și a altor formalități privind documentele oficiale emise de un stat membru al Uniunii Europene (UE) și prezentate apoi în alt stat membru se regăsește într-un act normativ emis la nivelul UE și care se aplică, din 16 februarie, în mod direct și în țara noastră. Eliminarea acestor formalități nu poate fi decât o veste bună pentru cetățenii europeni, scăpați în acest fel de birocrația presupusă de aceste mecanisme. De mâine începe să se aplice în mod direct în România (fără să fie necesare transpuneri) Regulamentul (UE) 2016/1191 al Parlamentului European și al Consiliului din 6 iulie 2016 privind promovarea liberei circulații a cetățenilor prin simplificarea cerințelor de prezentare a anumitor documente oficiale în Uniunea Europeană și de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012. Ce noutăți aduce el? Printre altele, eliminarea între statele membre UE a unor formalități privind documentele oficiale cum sunt apostilarea și supralegalizarea. Asta înseamnă că nu va mai trebui să alergăm pentru satisfacerea acestor formalități pentru documentele oficiale pe care vrem să le folosim în alte state membre. Astfel de formalități ne servesc pentru a demonstra într-un alt stat că documentele oficiale pe care ni le cer sunt emise în condițiile legii de la noi din țară, au semnătura cui trebuie și respectă alte cerințe legale ce țin de validitatea lor. "Documentele oficiale care intră sub incidența prezentului regulament și copiile lor certificate sunt scutite de toate obligațiile de legalizare și de alte formalități similare (se referă, de fapt, la apostilare, dacă ne uităm la definițiile din regulament - n.red.)", prevede regulamentul, care începe să se aplice de la 16 februarie 2019.

Important! Când ne uităm la definiția "legalizării" din acest regulament european vedem că, de fapt, se referă la ceea ce cunoaștem ca fiind supralegalizare. Concret, regulamentul definește legalizarea ca fiind "formalitatea de certificare a autenticității semnăturii unei persoane care ocupă o funcție oficială, a calității în care a acționat semnatarul documentului și, dacă este cazul, a identității sigiliului sau ștampilei aplicate pe documentul respectiv". Mai departe, regulamentul mai cuprinde eliminarea și a altor formalități cu privire la documentele oficiale, precum prezentarea unei copii certificate: "În cazul în care un stat membru impune prezentarea unui document oficial original eliberat de autoritățile altui stat membru, autoritățile statului membru în care este prezentat documentul oficial nu solicită de asemenea prezentarea copiei certificate a acestuia. Atunci când un stat membru permite prezentarea unei copii certificate a unui document oficial, autoritățile respectivului stat membru acceptă o copie certificată întocmită într-un alt stat membru".

Care sunt, mai exact, documentele oficiale acoperite prin acest regulament european în vigoare de sambata:

documentele care emană de la o autoritate sau de la un funcționar al unei jurisdicții a statului, inclusiv cele care emană de la ministerul public, de la un grefier sau de la un executor judecătoresc (huissier de justice - în limba franceză);

documentele administrative;

actele notariale;

certificate oficiale depuse pe acte sub semnătură privată, cum ar fi certificatele oficiale privind mențiuni de înregistrare, viza de învestire cu data certă și legalizări de semnătură;

documentele întocmite de către agenți diplomatici sau consulari ai unui stat membru, care își desfășoară activitatea pe teritoriul oricărui stat în calitate oficială, în cazul în care documentele respective trebuie să fie prezentate pe teritoriul altui stat membru sau agenților diplomatici sau consulari ai unui alt stat membru, care își desfășoară activitatea pe teritoriul unui stat terț.

Regulamentul UE despre care vorbim aici se aplică, de mâine, în ceea ce privește documentele oficiale eliberate de autoritățile unui stat membru UE, care trebuie să fie prezentate autorităților altui stat membru și al căror scop principal este de a stabili unul sau mai multe dintre următoarele elemente:

nașterea;

faptul că o persoană este în viață;

decesul;

numele;

căsătoria, inclusiv capacitatea de căsătorie și starea civilă;

divorțul, separarea de drept sau anularea căsătoriei;

parteneriatul înregistrat, inclusiv capacitatea de a încheia un parteneriat înregistrat și statutul de parteneriat înregistrat;

desfacerea unui parteneriat înregistrat, separarea de drept sau anularea unui parteneriat înregistrat;

filiația;

adopția;

domiciliul și/sau reședința;

cetățenia;

absența cazierului judiciar, cu condiția ca astfel de documente oficiale să fie emise pentru un cetățean al Uniunii de către autoritățile din statul membru al cărui cetățean este acesta.

Practic, asta înseamnă o importantă reducere a birocrației și, în unele state membre UE, chiar și scutirea de unele taxe importante. Reamintim cu această ocazie că la noi au fost eliminate taxele pentru apostilare la începutul anului 2017.

Sursa - avocatnet.ro

A.M.