MESAJ TULBURATOR! “Frate întru Hristos, părinte orthodox”!

Cain si Abel"Nu aș fi scris această scrisoare dacă nu aș fi aflat că în mod repetat, public, te-ai referit la mine și la slujirea mea, spunând că sunt caterisit și îndemnând credincioșii să nu mai vină la mine la slujbă, ba mai mult, unii mai zeloși ați spus că sunt diavol, că sunt satana în persoană și alte asemeni răutăți. M-au tulburat aceste cuvinte ale tale, de aceea am decis să îți scriu această scrisoare.

Știi foarte bine că te-am respectat foarte mult și te-am iubit. Dacă ești mai în vârstă aproape sigur ai întins mâna spre mine cerând ajutor și sfat. Dacă ești mai tânăr sunt convins că ai ajuns la biserica mea pe când slujeam acolo și ai luat de model și încurajare de a sluji pe Dumnezeu, ca preot.

   Deodată am devenit dușmanul tău și dușmanul Bisericii. Deodată am fost pus la stâlpul infamiei și batjocorit în fel și chip. Deodată liturghia mea este teatru, iar slujirea mea este păcătoasă. Am fost numit întâi de episcop, apoi de tine, frate: nemernic, ticălos, schismatic, hoț de moaște, profanator de biserică, fiu al Satanei iar mai nou, iată, diavol.

De ce, fratele meu? Pentru că nu am putut să suport abuzul unui episcop care dorea cu tot dinadinsul să ia, gratis, munca de mulți ani, a mea și a familiei mele? Pentru că am avut demnitatea și curajul să nu accept umilința și abuzul? Pentru că am avut puterea să mă smulg din robia îngrozitoare a fricii de ziua de mâine și am spus stop abuzului, brutalitătii și mizeriilor episcopului și colegilor, frați preoți, funcționari ai aparatului de represiune bisericesc?

Această frică te face pe tine, frate, ca astăzi să mimezi că mă urăști, să mă vorbește de rău, să mă batjocorești. Știu că în adâncul ființei tale ții cu mine. Știu că nu sunt vorbele tale cele pe care le strigi pe anvon ci otrava aceluiași episcop. Ce trist este ca în loc să predici pe Hristos arunci semințele urii între oameni. Ce trist este să vedem biserica loc de răfuială, de jigniri, de răutăți. Trist este că, pe lângă casă de negustorii, de vânzare de vin și țuică, pe lângă agenție de turism și magazin de pompe funebre biserica devine tribunal al poporului în care sunt judecați cei incomozi.

Ce or înțelege oamenii din cuvintele tale, frate? Ce o fi în sufletul lor? Ei vin să caute pacea și găsesc vrajbă. Vin să caute pe Hristos și găsesc sămânța răutății. Ești conștient de asta, frate? Sufletul tău este, astfel, în pace? Cei care mă cunosc râd de tine, frate. Râd și înțeleg rostul acestor cuvinte, motivul pentru care le rostești și cine te instigă. Dar ceilalți, oamenii care nu mă cunosc? Ce or gândi?

   Vreau, frate preot, să înțelegi de la mine, cine sunt. Nu invenții și calomii, ci adevărul. Adevărul întru Hristos, căci adevărul este Hristos și doar adevărul ne va face liberi.

1.Nu sunt rupt de Biserica Ortodoxă. Sunt ortodox, m-am născut ortodox și voi muri ortodox, orice ar spune, oricine, despre mine. Sunt din neam de răzeși, dintotdeauna liberi, din munții Vrancei și nimeni din neamul meu nu s-a dezis de Hristos și de ortodoxie. Nu sunt pe stil vechi, nici de ziua a șaptea, cum tot aud de la oameni că se spune despre mine. Nu am alt episcop și nici nu țin de Biserica altui neam: ucrainian, rus, italian sau oricare altul. Din motive necanonice episcopul locului a decis oprirea mea de la slujire, apoi caterisirea mea. Motivele au fost legate de refuzul de a da munca mea și a familiei mele, ”spre a răscumpăra o parte din faptele mele reprobabile”, conform documentului pe care, dacă dorești, ți-l pot pune, oricând, la dispoziție. Mi-a fost călcată în mod flagrant dreptatea. Episcopul a acționat viclenește și te-a mințit, frate. Ți-a spus că nu am făcut ascultare. Ba da, am făcut, nu în toate, căci eu nu am depus jurământ de ascultare necondiționată, cum fac călugării. Dar în cele ce au ținut de duhovnicie, de preoție am ascultat. Acceptarea parohului impus de episcop și slujirea cu el nu a fost ascultare? Canonul de 30 de zile la mănăstire nu a fost ascultare?

   Am stat fără să slujesc opt luni, și nu știi, frate, ce înseamnă aceasta, ce sfâșiere și câtă suferință. Am decis să slujesc separat de acest episcop după ce a declarat public că după trei-patru ani, când va dori el, voi avea speranța să fiu pus slujitor undeva, deși, după lege, trebuia să fiu evaluat la scurgerea unui an. Am decis să slujesc fără să pomenesc ierarhul pentru că mi-a fost încălcată în mod flagrant dreptatea. Canonul 31 apostolic spune clar: slujirea separată de ierarh este îndreptățită dacă este încălcată credința sau dreptatea. În acest sens, caterisirea proclamată de episcop este nulă iar slujirea mea este perfect canonică și justificată.

   Nu mă cred ”sfânt” sau ”ales”, cum mă ironiza, în mod viclenesc, episcopul. Sunt un om păcătos și murdar, însă credința ortodoxă o iubesc și sunt gata oricând să îmi dau viața pentru ea. Voi avea răbdare până când actualul ierarh va pleca, apoi voi face toate demersurile pentru a reveni la slujirea comunității pe care am păstorit-o".

Preot Giorgica Vatra

Adaugă comentariu

ATENTIE! Daca ne furnizati date cu caracter personal, inseamna ca sunteti de acord cu politica noastra de confidentialitate!


Codul de securitate
Actualizează