UPDATE VIDEO - Simbolistica ciudata pe sigla asa-zisului „Mare Sinod„ din Creta (18 – 27.06.2016). Descriere aparuta pe site-ul Manastirii Petru Voda si eliminata intre timp, la presiunea patriarhului, de catre staret

Sigla, folosita de tot mai multe situri oficiale ale Bisericilor Ortodoxe Autocefale, pentru a desemna Sinodul din Creta, nu are nicaieri desemnat autorul, nici exegeza.

 Sigla este formata din citeva elemente usor de inteles. In interior se vede un tron nu descoperit, cum e invatatura ortodoxa!, ci care acopera nu se stie exact ce invataturi (a se face diferenta intre simbolizarea apofatismului si cea a ocultismului!). 

Acest tron se aseamana foarte mult cu o intrare nu se stie in ce tunel intunecat si inconjurat de un arc gotic, sugerind nu functia imparateasca a Trinitatii, Care Sfinta Treime e complet absenta, ci pe cea a imparatiei vizibile a cezarului. Pe acoperamintul nelinistitor sade o Evanghelie strimba cu o cruce strimba – ori niciodata in iconografia ortodoxa nu exista cruci strimbe, ci numai drepte; crucile strimbe sunt apanajul satanismului.

Pe crucea strimba sad doua gheare ale unei pasari cu aripile handicapate, mimind, pe de o parte, un porumbel ce nu poate zbura (un astfel de porumbel nu se va vedea niciodata in toata iconografia ortodoxa), iar pe de alta umbra siglei vechiului imperiu bizantin. Catre tron duce un covoras rosu si o scarita, care nu simbolizeaza transcendenta celui ce sade pe tron, ci dimpotriva, o imanenta adincitoare in sens materialist si idolatru.

Pe buna dreptate, neincluse in interior, ci asezate in exterior sunt singurele cruci drepte, in numar de 14, nu 12, nu 7, nu 3, cum ar fi fost ortodox, ci 14, care simbolizeaza cele 14 voturi ale singurilor participanti la Sinod ale caror voturi vor conta, anume ale celor 14 patriarhi. Este profund regretabil ca reprezentantii Bisericii Ortodoxe folosesc asemenea sigle eterodoxe, care ilustreaza atit reaua credinta a creatorilor acestui design, cit si orbia duhovniceasca a celor ce au adoptat-o.

(descriere aparuta pe site-ul Petru Voda, eliminata intre timp la cererea patriarhului catre staret)

Alte simboluri oculte pot fi recunoscute in descrierea de mai jos:

Sursa: http://http://sinodultalharesc.xyz/2016/06/07/semnificatii-si-simboluri-oculte-pe-sigiliul-sigla-sinodului-panortodox/

 

https://danielvla.wordpress.com/2016/06/08/simbolistica-ciudata-pe-sigla-asa-zisului-mare-sinod-din-creta-descriere-aparuta-pe-site-ul-manastirii-petru-voda-si-eliminata-intre-timp-la-presiunea-patriarhului-de-catre-staret/

 

Comunicat al Manastirii Petru Voda despre Sinodul din Creta din Iunie 2016

 

Comunicatul oficial initial, bazat pe intilnirea de la Chambesy din 1976, preciza subiectele Sinodului:

„Diaspora ortodoxa

Autocefalia si modul declararii acesteia

Autonomia si modul declararii acesteia

Dipticele (ordinea pomenirii intiistatatorilor bisericilor ortodoxe la slujbe – n.n.)

Calendarul comun

Impedimente la casatorie

Rinduielile bisericesti privind postul

Relatiile Bisericilor Ortodoxe cu restul lumii crestine

Ortodoxia si miscarea ecumenica

Contributia Bisericilor Ortodoxe locale la promovarea idealurilor crestine ale pacii, libertatii, fratietatii si dragostei intre popoare”.

Subiectele s-ar putea imparti in:

– SUBIECTE NECESARE – punctele 1, 2, 3, 5 tin de organizarea, in actualul context mondial, al Bisericilor locale. Avind in vedere ca o patrime din populatia Romaniei este in diaspora, iar o alta patrime din Romania Mare inca se afla sub ocupatia altor state, problema autocefaliei si autonomiei este de maxima importanta pentru romanii ortodocsi. [1]

– SUBIECTE REDUNDANTE – punctele 4, 6, 7, 10. Rinduiala postului, impedimentele la casatorie, precum si rolul Crestinismului (!) nu au nevoie de discutii sinodale: ele sunt stabilite de doua mii de ani de catre Evanghelii, de cele 7 Soboare Ecumenice si de catre insasi practica Bisericii Ortodoxe. Faptul ca sunt repuse in discutie sinodal nu pare a avea in vedere reintarirea consonantei cu traditia patristica – ar fi suficienta luarea unor mai bune masuri de cateheza de catre fiecare episcop in parte, in propriile eparhii – directia rediscutarii pare a fi catre o indepartare de la acrivia mintuitoare si de la pogoramintele suficient de mari lasate de Sfintii Parinti.

– SUBIECTE CE ADUC PREJUDICII DOGMEI:

a) punctul 8 – „crestini” se numesc numai cei botezati ortodox, deoarece numai Ortodoxia urmeaza intreaga invatatura a Mintuitorului Hristos. Cei nebotezati ortodox, precum si cei botezati dar care nu cugeta ortodox se numesc „eretici”, dupa invatatura Sinodului II Ecumenic. A spune ca pe linga crestinii din Biserica „cea Una, Sfinta, Soborniceasca si Apostoleasca” ar mai fi un „rest” al ei este o lepadare de Crezul ortodox care afirma unicitatea Bisericii.

Unii aduc argumentul ca crestini s-ar putea numi toti cei ce recunosc ca Hristos este Dumnezeu, insa nu in orice conditii (cum e interpretarea gresita a versetelor de la I Ioan 4:1-2) e primita aceasta recunoastere, fiindca zice Apostolul: „tu crezi ca Unul este Dumnezeu? Bine faci; dar si demonii cred si se cutremura” (Iacov 2:19). Si demonii recunosc Puterea lui Hristos: la Sfintul Maslu demonizatii striga ca Hristos e Fiul lui Dumnezeu, dar nimeni nu organizeaza conferinte cu ei, nici nu sunt chemati ca observatori pe la sinoade; dimpotriva, sunt deplinsi ca unii ce au trebuinta de exorcizare.

Biserica a luat mereu pilda de dreapta socoteala, cuviosie si dragoste pe Prea-curata si Prea-binecuvintata, Slavita Stapina noastra, Prea-sfinta Nascatoare de Dumnezeu si Pururea Fecioara Maria, pe care ereticii o necinstesc, precum necinstesc pe Duhul Sfint si Sfinta Cruce. „Noi nu avem ce discuta cu niste fatarnici care si-au inventat propria lor «biserica» in afara harului lui Dumnezeu, pentru a fi independenta si de sine statatoare, asemenea lui Lucifer, care a vrut sa isi ridice alt scaun pe tronul Dumnezeirii. Papalitatea a inchis credinciosilor «bisericii» lor portile Imparatiei cerurilor ca sa se inchine lui pe un alt tron, la Vatican. Au incercat sa ne subjuge si pe noi, aruncind in ograda noastra sopirla uniatismului, dar singele martirilor nostri marturisitori i-a alungat cu puterea harului lui Dumnezeu.” (Arhim. Justin Pirvu)

Pe temeiul norului de marturii scripturistice si patristice este imperativa, pe linga anatematisirea eresurilor aparute in ultima mie de ani, iesirea imediata din Consiliul Mondial al Bisericilor, precum porunceste Apostolul: „De omul eretic, dupa intiia si a doua mustrare, departeaza-te, stiind ca unul ca acesta s-a abatut si a cazut in pacat, fiind singur de sine osindit” (Tit 3:10-11). Biserica nu poate marturisi in Crez ca este Una, iar fata de acest organism ca ar fi mai multe, de fapt. „Un Domn, o Credinta, un Botez” (Efe. 4:5) striga Sfintii Apostoli de aproape 2000 de ani.

Cu celelalte culte Biserica trebuie sa aiba o relatie de pasnica vietuire, de civism educat, de ajutorare umana, dar nicidecum discutii teologice. Relatia placuta lui Dumnezeu cu cei de alte credinte vine din cunoasterea si trairea ortodocsilor in conformitate cu Evanghelia si Sfinta Traditie apostolica si patristica. „Voi sunteti lumina lumii; nu poate cetatea a se ascunde stind deasupra muntelui ” (Mat. 5:14).

Pentru comunicarea civilizata cu celelalte culte e suficient un Birou exoteric (dupa modelul ambasadelor laice), fara puteri clericale si decizionale).

b) punctul 9 – este incorect si nesincer numele de „miscare ecumenica”; in cazul acesta este vorba nu de „ecumenicitate” (concept apostolic de catholicitate / universalitate / sobornicitate a mesajului ortodox), ci de „ecumenism” / relativism absolutizat / nihilism, cu care antihrist vrea sa perverteasca Evanghelia lui Hristos.

Daca Ortodoxia este lumina lumii (cf. Mat. 5:14), iar ecumenismul-relativismul-nihilismul-umanismul-ateu este intunericul lumii (de vreme ce adaposteste invataturi si practici cu totul straine de Biserica Apostolica si Patristica), „ce impartasire are lumina cu intunericul? Si ce invoire este intre Hristos si Veliar sau ce parte are un credincios cu un necredincios?” (II Cor. 6:14-15) Si pentru ca pe lumina „intunericul nu a cuprins-o” (Ioan 1:5) caci „faclia ei este Mielul” (Apoc. 21:23), singura hotarire referitoare la eresuri pe care o luau Sfintilor Parinti adunati in sinoade era unanimitatea anathemei. Sfintii Apostoli, ai caror urmasi sunt episcopii drept-credinciosi, asculta de Domnul, Care zice:

„Cine va primeste pe voi pe Mine Ma primeste, si cine Ma primeste pe Mine primeste pe Cel ce M-a trimis pe Mine. Cine nu va va primi pe voi, nici nu va asculta cuvintele voastre, iesind din casa sau din cetatea aceea, scuturati praful de pe picioarele voastre”. (Mat. 10:40, 10:14)

 „De-ti va gresi tie fratele tau, mergi, mustra-l pe el intre tine si el singur. Si de te va asculta, ai cistigat pe fratele tau. Iar de nu te va asculta, ia cu tine inca unul sau doi, ca din gura a doi sau trei martori sa se statorniceasca tot cuvintul. Si de nu-i va asculta pe ei, spune-l Bisericii; iar de nu va asculta nici de Biserica, sa-ti fie tie ca un pagin si vames”. (Mat. 18:15-17)

„Fericit barbatul care n-a umblat in sfatul necredinciosilor si in calea pacatosilor nu a stat si pe scaunul hulitorilor n-a sezut; ci in legea Domnului e voia lui si la legea Lui va cugeta ziua si noaptea. Si va fi ca un pom rasadit linga izvoarele apelor, care rodul sau va da la vremea sa si frunza lui nu va cadea si toate cite va face vor spori. Nu sunt asa necredinciosii, nu sunt asa! Ci ca praful ce-l spulbera vintul de pe fata pamintului. De aceea nu se vor ridica necredinciosii la judecata, nici pacatosii in sfatul dreptilor. Ca stie Domnul calea dreptilor, iar calea necredinciosilor va pieri”. (Psalmul 1)

Laxismul dogmatic si canonic al pastorilor Bisericii (arhierei, preoti, profesori de teologie) este o plaga universal raspindita la nivelul Ortodoxiei, mai ales in tarile care au fost sub stapinire comunista in secolul al XX-lea. Disparitia din vocabularul teologic al conceptului de erezie (atribuita oricarei abateri de la dogma apostolica si patristica / ortodoxa) si al termenului de eretic (atribuit celui ce nu crede si nu marturiseste ortodox impreuna cu Sfintii Apostoli si Sfintii Parinti) este un flagel care farima fara drept de apel unitatea de cuget dintre crestinii ortodocsi de azi si cei ai Bisericii Apostolice si Patristice anterioare secolului al XX-lea.

*

Un Sinod nu este Taina, este lucrare; prin urmare nu poate fi numit „sfint” decit daca a respectat (nu daca va respecta, nici daca respecta, ci daca a respectat deja) poruncile Duhului Sfint, exprimate deja prin Sfinta Scriptura, Sfintele Sinoade Ecumenice si Locale si Sfintii Parinti ai Bisericii Ortodoxe.

Constienti de unicitatea lucrarii lor, totusi niciodata, la cele citeva sinoade apostolice pe care le-au tinut, Prea-laudatii Apostoli n-au indraznit (nici inainte, nici in timpul, nici dupa consfatuirile lor) sa anunte credinciosilor un „mare si sfint sinod”. Daca intre 22-29 ianuarie 2016 intilnirea dintre reprezentantii tuturor Bisericilor locale s-a numit pur si simplu „Sinaxa”, care ar fi motivul pentru care cu sase luni mai tirziu o intilnire dintre ACEIASI participanti, pe aceleasi teme de discutii, s-ar numi „Sfint si Mare Sinod”?

Nimic altceva decit ca vrea sa transforme sinodalitatea intr-un fel de noua „Taina”. Folosirea titulaturii de „Sfint si Mare Sinod” inseamna inceputul asumarii unei autoritati de tip papal sub paravanul careia s-ar putea gira orice abatere de la buna-credinta, precum s-a intentionat deja cu o parte din agenda propusa initial pentru anuntatul sinod. Pe linga eresul ecumenismului, eresul „infailibilitatii sinodale apriorice” ar fi cu adevarat inovatia dogmatica si eresul cel mai periculos. Este limpede ca Apostolicitatea si Sfintenia Bisericii – marturisite in Crezul niceo-constantinopolitan – vor deveni istorie, „Sfintul si Marele Sinod” situindu-se, prin unicitatea inovatiei lui, deasupra Sfintei Scripturi si a Ortodoxiei bi-milenare, deasupra Sinoadelor Apostolice, deasupra Sinoadelor Ecumenice si Locale, deasupra intregii Predanii ortodoxe. Va fi limpede ca Simbolul de credinta nu-si va mai avea rostul intr-o „ortodoxie” ne-apostolica si ne-patristica.

Sinodalitatea este for suprem de decizie numai atunci cind ea isi demonstreaza unitatea de cuget cu Sfintii Apostoli si Sfintii Parinti, adica isi demonstreaza continuitatea apostolica. Altminteri nu ar fi vorba decit de o uzurpare a functiei sinodale si transformarea ei in tiranie egocentrica, de tip papist. Faptul ca, indiferent ce va hotari, sinodul din Iunie 2016 va fi „sfint” si „mare” este unul si acelasi lucru cu improprierea, la nivel sinodal, a ereziei infailibilitatii de tip papal. Consecintele sunt dezastruoase pentru viitorul Bisericii:

– se desfiinteaza autoritatea Sfintei Scripturi, inventind o sinodalitate straina Sfintilor Apostoli si Sfintilor Parinti;

– se renunta la Unitatea si Unicitatea Bisericii marturisita in Crez, de vreme ce Biserica nu poate avea acum un cuget si peste un secol alt cuget, nici aici o credinta si in alta parte (acolo unde se cunosc deja temele urmatorului „Sfint si Mare Sinod”) alta credinta; iarasi, dupa aprobarea la nivel sinodal pan-ortodox [2] a prezentei Bisericilor Locale in „Consiliul Mondial al Bisericilor”, Biserica va deveni oficial si unica, dar si una dintre multe altele, totdeodata, ceea ce, in mod absolut evident, nu se poate;

– se proclama ca “sfinte”, invataturi care in trecut au fost socotite eretice (precum este rugaciunea impreuna cu ereticii la intrunirile ecumeniste, sau administrarea Tainei Casatoriei celor lipsiti de Sfintul Botez ortodox, ca sa dam numai doua exemple) si se proclama “eretice”, invataturi care in prezent sunt socotite sfinte;

– se renunta la Universalitatea / Catolicitatea / Sobornicitatea Bisericii, atribut care a fost inteles intotdeauna nu geografic, ci dogmatic; nu poti fi si infailibil sinodal aprioric (adica eretic) si ortodox in acelasi timp;

– se renunta la Apostolicitatea marturisita in Crez, Apostolicitate prezenta in unitatea dogmatica, canonica si liturgica a Bisericii Ortodoxe, prin relativizarea oricarui aspect va fi cerut sub presiunea duhurilor vremurilor; impreuna glasuirea (simfonia) cu Sfintii Apostoli si cu Sfintii Parinti a acestei sinaxe neexistind, dar avind pretentia ca este „sfinta” si „mare”, va degenera in relativizarea oricarei invataturi pe care Hristos le-a sfintit cu Iubirea Sa, cu Singele Sau, cu Invierea Sa, cu Puterea Sa cea Vesnica.

Intentiile din iunie se vad si duhovniceste, prin Duhul Sfint care lumineaza pe tot cel botezat sa inteleaga adevarul, se vad si soborniceste (reactiile intregii lumi ortodoxe semnaleaza, de luni de zile, aceleasi impotriviri canonice fata de agenda sinodului 2016), se vad si prin modul de comportament al majoritatii arhiereilor (condescendent si de un formalism si o taciturnie insuportabila fata de pleroma, refractar fata de Sfintii Parinti si plin de o autosuficienta care nu face decit sa sporeasca prapastia dintre episcopi si popor, prapastie care genereaza un anticlericalism ce oricind se poate radicaliza, si impinge inspre schisma, akefalism, revolta sau apostazie protestanta).

Un sinod care se numeste pe sine „mare si sfint” nu mai poate spune ca urmeaza Mintuitorului Hristos si Il cheama in ajutor, deoarece Domnul a spus: „invatati de la mine, ca sunt blind si smerit cu inima” (Mat. 11:29), si nu a spus niciodata „invatati de la Mine ca sunt mare si sfint”. Un astfel de sinod nu poate afirma impreuna cu Sfintii Apostoli si cu Sfintii Parinti „parutu-S-a Duhului Sfint si noua” (F.A. 15:28), deoarece trufia infailibilitatii sinodale apriorice si smerenia apostolica si patristica nu pot coexista. Pare ca PF Bartolomeu al Constantinopolei, „arhiereu fiind anul acela, a prorocit, nu ca de la sine” (Ioan 11:51), cum ca poporul nu va primi cele ce se vor hotari, afirmind ca „un sinod care se intruneste sub amenintarea dizolvarii lui mai degraba nu s-ar intruni”. [3]

Se va putea pune problema ortodoxiei sinodului pan-ortodox din Iunie 2016 doar dupa renuntarea la slavirea de sine. Un sinod ante-declarat „sfint si mare” nu poate fi ortodox. Abia dupa renuntarea la trufia infailibilitatii sinodale apriorice se poate lucra si afirma slavirea de Dumnezeu, precum este scris: „nu noua, Doamne, nu noua, ci Tie se cuvine slava, pentru mila Ta si pentru adevarul Tau” (Psa. 113:9).

Sprijinul, dragostea, memoria, ascultarea si bucuria intregului popor roman si respectul intregii lumi ortodoxe va fi acordat doar acelor arhierei romani ortodocsi care „nu vor pleca genunchiul lui Baal”, si vor da marturia cea buna a credintei stramosesti, neschimbata, neintinata, curata si integra. Pentru aceasta ne rugam, ca popor apostolic si patristic, impreuna cu slavitii Mucenici si Marturisitori din prigoana ateista a veacului al XX-lea, popor de straja crestinismului, la rascruce de continente, credinte si lumi, popor duhovnicesc si dirz, poporul cel mai iubitor de Dumnezeu din continentul european, asa credem si ne rugam, ca pentru rugaciunile tuturor romanilor – stramosii, parintii, eroii, sfintii, mamele si duhovnicii nostri – care ne-au crescut sa iubim pe Hristos si Ortodoxia Sa, ca Dumnezeu sa dea tarie marturisitoare ierarhilor nostri, ca sa fie slavit numele lui Hristos prin Poporul Roman.

Iar de vor trada credinta, sufletele si mintuirea poporului lor, sa stie ca toata suflarea crestina romaneasca se va scirbi de unii ca aceia si-i va alunga din scaunele pastoririi lor, dupa porunca Sinodul IV Ecumenic:

„Acestea, asadar, din toate partile cu toata scumpatatea si indeminarea de catre noi alcatuindu-se, a hotarit Sfintitul Ecumenicul Sinod ca nimanui sa nu-i fie ingaduit a infatisa alta credinta, nici sa scrie, nici sa alcatuiasca, nici sa cugete, nici sa invete altfel, iar pe cei care indraznesc sau sa alcatuiasca alta credinta sau chiar sa aduca inainte sau sa invete sau sa dea alt Simbol celor ce din voia lor se intorc la cunostinta adevarului de la naravurile elinesti sau de la cele jidovesti sau chiar de la orice fel de erezie, deci, astfel, de ar fi episcopi sau clerici, sa fie instrainati episcopii de episcopie si clericii de cler, iar de ar fi monahi sau laici, sa se dea anathemei.” [4]

„Vom tine la hotaririle celor 7 Sfinte Sinoade Ecumenice cu pretul vietii. Pentru noi aceasta este sfint: marturisirea de credinta a celor 7 Sinoade Ecumenice. Acestea au fost stabilite de Sfintii Parinti prin Duhul Sfint. Daca ne lepadam de ele, ne lepadam de Duhul Sfint. Nu e loc de indoiala in privinta dogmelor. Ierarhii nostri cind sunt investiti in episcopie depun un juramint cum ca se obliga sa pazeasca dreapta credinta si cele 7 Sinoade Ecumenice. Daca incalca juramintul, atunci nu mai sunt episcopi, nu se mai supun Sfintilor Ierarhi – Pastorii lor.” (Arhim. Justin Pirvu)

Dumnezeu sa mintuiasca pe toti cei ce au marturisit cuviincios, intelept, drept-credincios, si sa sporeasca lor harul! Cit despre atitudinile condamnabile fata de sinodul din Iunie a.c., ele sunt:

– psihoza idolatrizarii sinodului 2016, creata de slugile prea-plecate unei ordini sociale ale cugetarii materialiste (slugi care indeamna la acceptarea a orice eres, doar ca sa faca pe plac Cezarului); [5]

– psihoza anti-ierarhica (de o identica gravitate cu cea de mai sus) creata de apostati care, imbracati in „apologeti”, generalizeaza asupra tuturor arhiereilor inclinatiile eterodoxe ale unora dintre ei, si consuna astfel cu ateii mult mai flagrant decit cei pe care ii infiereaza;

– cei care au putut vorbi, in cunostinta de cauza si in rinduiala cea buna, cele de folos Bisericii si nu au facut-o: arhierei, teologi, profesori, stareti si duhovnici, toti cei ce au tacut nu din smerenie autentica, nici din lipsa de binecuvintare, nici din nestiinta, ci din nepasare, din frica, din nesimtire, din viclenie sau din orice alt motiv nedrept inaintea lui Dumnezeu, fiindca „cine stie sa faca binele si nu il face pacat are” (Iac. 4:17)

– cei care au vorbit mult si completamente gresit, cu agenda politica sau cu intentii de marire de sine, diversionistii, mintile ratacite care duc credinciosii pe „cai aspre”, cu cea mai evidenta sustinere in presa.

De aceste atitudini, iubiti credinciosi, sa ne ferim cu toata strajuirea, precum fagaduim la Sfintul Botez: „ma lepad de satana si de toate lucrurile lui si de toti slujitorii lui, si ma inchin lui Hristos ca Unui Imparat si Dumnezeu”. [6]

*

Atitudinea manastirii noastre fata de Ortodoxia patristica ramine neschimbata si reafirmata zilnic prin Crez, iar parerea manastirii noastre despre un Sinod a-toata-lumea am exprimat-o inca anul trecut:

http://manastirea.petru-voda.ro/2015/11/14/propunerea-manastirii-petru-voda-pentru-un-sinod-ortodox-a-toata-lumea/

*

Cu dragoste indemnam pe toti crestinii ortodocsi – arhierei, preoti, diaconi, monahi si mireni – sa petreaca in rugaciune putinul timp ramas pina la intrunirea sinodului pan-ortodox din Creta.

Intrucit, conform comunicatelor presinodale, s-a hotarit ca la sinodul din iunie notiunile si realitatile de „drept de veto” si „unanimitate” s-au anulat, fiind inlocuite cu ambigua notiune de „consens”, simpla prezenta la sinodul din Creta va fi echivalenta consimtirii cu orice hotaraste o „majoritate”, inteleasa dupa principiile parlamentare, ceea ce, eclesiastic si apostolic, este inacceptabil. Mai mult, pentru orice participant care s-ar si impotrivi prin argument, marturia sa nu va avea nici o putere de a invalida decizia „majoritatii”. Asadar, si daca se participa pasiv, si daca se participa combativ – apologetic, impotriva infailibilitatii sinodale apriorice –, rezultatul este acelasi. Daca, din presiuni quasi-politice, nu se poate evita participarea la intruniri heterodoxe, datoria reprezentantilor cugetului hristic este de a rosti Adevarul Dumnezeiesc. „Cel ce lupta pentru Adevar nu lupta singur, ci Adevarul este cel ce lupta pentru el” (Arhim. Justin), iar Adevarul nu este un concept, Adevarul este Persoana a Sfintei Treimi.

Sa cerem de la Dumnezeu ca fiecare din arhipastorii nostri sa dea, cu inima curata, marturisirea credintei lor inaintea lui Dumnezeu si a oamenilor, intr-o unire de cuget cu Sfintii Parinti ai Sfintelor Sinoade Ecumenice care au strigat dupa proclamarea hotarelor credintei: „Aceasta este credinta Parintilor! […] Cele care bine s-au hotarat sa nu se amane! Aceasta este credinta Apostolilor! Acestora toate le urmam! Cu totii astfel cugetam!”[7] Tot astfel, cu nadejde ne vom ruga sa le dea Prea-sfinta Treime luminarea Duhului Sfint si ierarhii nostri sa dea marturia cea buna, impreuna cu Sfintii Apostoli care cu indrazneala au grait: „Lupta cea buna m-am luptat, calatoria am savirsit, credinta am pazit” (2 Tim. 4:7).

Faca Dumnezeu precum voieste, spre slava Numelui Sau, ca sa fie proslavit acum si pururea si in vecii vecilor, amin.

Manastirea Petru Voda

Note:

[1] Probleme administrative ce privesc diaspora romaneasca:

– dovada lipsei de autonomie reala este prezenta unei dominatii alogene in interiorul Bisericii, canalele oficiale de informare (arhierei, preoti, institute teologice, presa bisericeasca) promovind pe teritoriul Romaniei actuale, cit si in domeniul virtual, informatii straine de tezaurul Traditiei ortodoxe bi-milenare, prioritate avind invataturile cu agenda ideologica ale unor clerici pro-rusi sau pro-greci, cei autohtoni bine ancorati in Ortodoxie si promotori ai invataturii Bisericii Sobornicesti fiind de multe ori sistematic marginalizati si denigrati, precum in cazul marilor duhovnici romani din ultimele zeci de ani;

– cei din teritoriul dintre Prut si Nistru inca se afla sub stapinirea Patriarhiei Moscovei;

– in Bucovina si Ucraina, Banat si Timoc romanii inca sunt siliti sa foloseasca limba slavona in cult; unii episcopi ucraineni, aflati finalmente intr-un moment politic prielnic, nu-l mai pomenesc pe Patriarhul Moscovei, dar uita ca, din punct de vedere canonic si istoric ei nici nu trebuiau vreodata sa-l pomeneasca pe Patriarhul Moscovei, ci pe Patriarhul Romaniei, din moment ce dupa momentul 1940 nu a fost niciodata recunoscuta soborniceste autonomia rapirii silite a Bucovinei si Bugeacului;

– de asemenea si Republica Moldova tine, canonic si istoric, de Patriarhia Romaniei; curios, si acolo se disputa locuri in diptice;

– romanii din diaspora Uniunii Europene si a Americii de Nord si Canadei sunt profund afectati de practicile dizolvante si pro-eretice ale clericilor educati neortodox (care boteaza prin turnare sau chiar stropire, care scurteaza sfintele slujbe, care propovaduiesc iubirea de eretici si ura fata de Sfintii Bisericii, etc), in tandem cu cele asupritoare ale Securitatii (in special partizanatele politice, agende ideologice neo-marxiste, chestiuni care tin de Taina Spovedaniei, etc).

– majoritatea preotilor diasporeni, adesea lipsiti de spatii adecvate de slujire, sint indemnati sa apeleze la bunavointa altor culte in loc sa fie ajutati concret;

– romanii din Tara Sfinta si din Grecia sunt permanent desconsiderati si umiliti de clericii arhiepiscopiilor locale;

– arhiereii sunt nu de putine ori „validati” de foruri politice atee si din ce in ce mai virulent anti-crestine, lucru care pericliteaza in cel mai inalt grad autenticitatea si plinatatea lucrarii sfintitoare si catehetice.

[2] Pan-ortodox = a toti ortodocsii si a toata Ortodoxia, adica a tuturor Bisericilor Ortodoxe locale; prefixul „pan” este cantitativ, nu calitativ, si nu poate fi niciodata inlocuit cu prefixul „supra”.

[3] https://www.patriarchate.org/-/keynote-address-by-his-all-holiness-ecumenical-patriarch-bartholomew-to-the-synaxis-of-the-primates-of-the-orthodox-churches-geneva-22-01-2016-

http://basilica.ro/patriarhul-ecumenic-sfantul-si-marele-sinod-este-de-interes-direct-si-vital-atat-pentru-ortodocsi-cat-si-pentru-restul-lumii-crestine/

[4] Extras din Hotarirea dogmatica a Sinodului IV Ecumenic.

[5] Psihoza materializata in publicarea necritica, dorit normativa, a lucrarii „Sfantul si Marele Sinod al Bisericii Ortodoxe” a preotului Viorel Ionita, aparuta de curind la editura Patriarhiei, sau in atitudini precum cea a maicii Vassa Larin, profesoara la Universitatea din Viena.

[6] http://molitfelnic.ro/randuiala-inaintea-sfantului-botez/

[7] Din Actele Sinodului IV Ecumenic (Calhidon, 451 d.Hr.).

 

 

Sigla, folosita de tot mai multe situri oficiale ale Bisericilor Ortodoxe Autocefale, pentru a desemna Sinodul din Creta, nu are nicaieri desemnat autorul, nici exegeza. Sigla este formata din citeva elemente usor de inteles. In interior se vede un tron nu descoperit, cum e invatatura ortodoxa!, ci care acopera nu se stie exact ce invataturi (a se face diferenta intre simbolizarea apofatismului si cea a ocultismului!). Acest tron se aseamana foarte mult cu o intrare nu se stie in ce tunel intunecat si inconjurat de un arc gotic, sugerind nu functia imparateasca a Trinitatii, Care Sfinta Treime e complet absenta, ci pe cea a imparatiei vizibile a cezarului. Pe acoperamintul nelinistitor sade o Evanghelie cu o cruce strimba – ori niciodata in iconografia ortodoxa nu exista cruci strimbe, ci numai drepte; crucile strimbe sunt apanajul satanismului. Pe crucea strimba sad doua gheare ale unei pasari cu aripile handicapate si cu gitul frint, mimind, pe de o parte, un porumbel ce nu poate zbura (un astfel de porumbel nu se va vedea niciodata in toata iconografia ortodoxa), iar pe de alta umbra siglei vechiului imperiu bizantin. Catre tron duce un covoras rosu si o scarita, care nu simbolizeaza transcendenta celui ce sade pe tron, ci dimpotriva, o imanenta adincitoare in sens materialist si idolatru. Pe buna dreptate, neincluse in interior, ci asezate in exterior sunt singurele cruci drepte, in numar de 14, nu 12, nu 7, nu 3, cum ar fi fost ortodox, ci 14, care simbolizeaza cele 14 voturi ale singurilor participanti la Sinod ale caror voturi vor conta, anume ale celor 14 patriarhi. Perspectiva inversa, caracteristica iconografiei ortodoxe, este inlocuita cu un simbolism realist plat. Este profund regretabil ca reprezentantii Bisericii Ortodoxe folosesc asemenea sigle eterodoxe, care ilustreaza atit reaua credinta a creatorilor acestui design, cit si orbia/neatentia duhovniceasca a celor ce au adoptat-o.

 

 

UPDATE: "Echipa editorială a Romfea.gr se află la Kolymbari, în inima desfăşurării sinodului panortodox.

Printr-o rubrică specială, Romfea.gr, pe toată durata sinodului panortodox, vă va transmite culisele şi tot ceea ce trebuie să ştiţi ca să fiţi întotdeauna în mijlocul evenimentelor. Lectură plăcută.

– Comunitatea locală este divizată. Unii sunt la curent cu cele ce au loc în regiunea lor, dar alţii sunt complet neinformaţi. Mulţi se declară deranjaţi de strictele măsuri de securitate, care amintesc de Chicago, precum şi de cheltuielile exorbitante, care este evident că au fost suportate de către americani de origine elenă.

– Răspunderea generală pentru organizarea sinodului panortodox nu o au nici elenii, nici cei de la Constantinopol, ci americanii şi eleno-americanii. Elementul american este foarte puternic la fiecare nivel şi în fiecare colţ al Sinodului Panortodox. Până şi în cartelele de identificare ale jurnaliştilor şi ale celorlalți membri ai delegaţiilor toate amintesc de practicile FBI din filme…

– Grupul, care a fost desemnat de organizatori să administreze chestiunile de presă ale Sfântului şi Marelui Sinod, are experienţă jurnalistică, dar nu şi bisericească şi se poate ca în zilele următoare să apară probleme.

– Buletinele informative ale sinod panortodox, care are loc în Elada, și, prin urmare, interesează ȘI Bisericile de limbă elenă, sunt disponibile doar… în engleză. Despre varianta elenă, deşi jurnaliştii care se ocupă mai mult cu aceasta sunt eleni, nici o vorbă…

– Hotelurile unde sunt cazate delegaţiile tuturor Bisericilor care au venit în Creta pentru acest eveniment spiritual de vârf sunt de o opulenţă extremă, de cinci stele, şi nu au nicio legătură cu smerenia pe care au bătut monedă unii întâistătători (în special cei din ţările sărace şi fost comuniste). E posibil ca întâistătătorii să nu ştie că în hotelurile în care stau sunt camere care costă sute de euro pe noapte!

– Cu toate acestea, în Hania, unii s-au înnegrit de supărare când au auzit că va lipsi Patriarhul Moscovei şi al întregii Rusii, PF Kiril, care a anulat rezervările pentru camere, elicopterele şi restaurantele în valoare de multe mii de euro! „Ar fi fost o mare gură de oxigen pentru economia Haniei vizita Patriarhului Rusiei”, a spus în acest sens unul din întreprinzătorii care a avut un rol în vizita PF Kiril!

sursa: PelerinOrtodox

 

 

 

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Continut recomandat