IN ATENTIA DNA! TOMA SI AUTOBUZELE PENALE – Episodul al II-lea. Firma cu care se fac tranzactii - Womy Equipment Supply B.V. din Olanda – banuita pe plan international de escocherii in lant. Cum se schimba “calculatoarele” la autobuze

AUTOBUZELE PENALE BUZAU EPISODUL IIContinuam episodul al II-lea din cadrul dezvaluirilor “TRANSBUS – autobuzele penale”, cu aprofundarea mega-escrocheriei pusa la cale de firma internationala Womy Equipment Supply B.V. din Zevenbergen, Olanda. La o investigatie jurnalistica descoperim ca respectivii “tepari” actioneaza in tari precum Cuba, Georgia, Nigeria, Ghana, Rep. Moldova si evident…Romania (Iasi, Galati, Buzau), toate afacerile facute cu consecinte foarte mari, pe fonduri BERD si nationale/locale.

 

Ca autoritatile se feresc sa dea detalii transparente, conform legii, se vede clar, dupa ce in episodul I am amintit ca “din 2016 , cand Transbus a achizitionat doua autobuze second hand, in valoare de 30.000 de euro, in conditii de legalitate atat de neclare incat societatea a refuzat sa furnizeze presei si consilierului independent Constantin Ionescu datele minimale referitoare la aceasta achizitie publica. Autobuzele Volvo achizitionate din Elvetia au clasa de poluare Euro... 2, un fel de megauzine de poluare pe roti. Nici macar in iunie 2017, cand justitia, sesizata de Ionescu, a decis obligarea Transbus de a transmite informatiile publice despre datele de achizitie a celor doua autobuze Volvo, Transbus, firma controlata de Constantin Toma, prin intermediul rudei sale, directorul executiv Gica Toader  nu a facut publice informatiile. Transbus a facut recurs la sentinta Tribunalului intr-un caz de transparenta institutionala, ceea ce este o noutate chiar si in Romania!” (LINK). Este, credem noi, mai mult decat probabil ca aceeasi firma Womy sa fie in spatele achizitiei celor doua autobuze vechi de cand lumea.

Scandalul Womy Equipment Supply B.V. trece de granitele tarii

Firma respectiva a fost acuzata in nenumarate randuri ca da tepe internationale cu rable si fier vechi – toate pe bani europeni si ai tarilor respective (LINKmai ales paginile 7 si 8). Astfel, in aprilie 2014, Departamentul de Transport Public din Tbilisi, corespondenta georgiana a Transbusului lui Toma, semna un contract cu WOMY Equipment Supply B.V.,  in care se stipula achizitia mai multor autobuze second hand, in valoare de 10.500 euro bucata. Contractul a fost acceptat la finantare in prima instanta de BERD si a fost in valoare de aproape jumatate de milion de euro. In urma descoperirii faptului ca pretul de achizitie stipulat in contract, de 10.500 de euro, a devenit, in realitate, 15.000 de euro, finantarea a fost sistata, proiectul abandonat iar seful Departamentului de Transport a fost nevoit sa isi dea demisia. Corespondentele cu situatia de la Buzau sunt, in acest caz, uluitoare. La cererea presei, autoritatile publice din capitala Georgiei au refuzat sa puna la dispozitia opiniei publice datele si informatiile contractuale referitoare la deal-ul cu WOMY. Rezulta un modus operandi al olandezilor pe care il recunoastem din maniera in care inteleg sa faca afaceri in tarile subdezvoltate in care opereaza: totul e tinut la secret, nimic nu se face public si toti cei care coopereaza au de castigat.

La noi, Womy Equipment Supply B.V. este reprezentata de un anume Florin Vladarau, care, la o investigatie mai atenta se descopera ca are legatura cu marii “Ferari”, adica familiile faimoase ce au facut avere cu comercializarea fierului vechi (sa fie un ciclul gen – “vand rable si dupa le dati tot la noi”? Aa nu uitam sau sa neglijam relatiile cu "Serviciile" ale acestei mari familii de tigani!). De acest mod de operare ne vom ocupa altadata, cu siguranta. 

Afacerea de la Buzau, copy paste din alte "teatre de operatiuni" 

Sa mai spunem ca acelasi fel de autobuze - VDL Berkoff Ambassador 200, au fost “livrate” si in alte orase ale tarii – Galati de exemplu, unde s-a declansat un adevarat scandal public legat de subiect, mai ales dupa ce un autobuz a luat foc in trafic – august 2017 (LINK). Se pare ca si la Iasi exista ceva asemanator…ceea ce duce la concluzia ca aceeasi “grupare” actioneaza peste tot (girata de cine oare?). Daca cineva are curiozitatea sa caute urma mirositoare a celor de la WOMY in circuitul public al achizitiilor din sistemul romanesc, va da peste doua proceduri de achizitie directa (evident tot in forma simplificata, ca asa e elegant), anterioare celei promovate de Transbus. Ambele sunt inititate de autoritatea-sora din Galati, ambele sunt castigate de WOMY. Corespondenta nu se sfarseste aici. La ambele proceduri de achizitie ale societatii de transport galatene, exista... UN SINGUR PARTICIPANT, firma olandeza amintita. Inca un amanunt al acestui modus operandi pe care WOMY il impune cu cerbicie: fara competitori, fara riscuri. La fel ca in cazul Transbusului lui Toma. Interesant este ca pana si cei de la Galati, care au trecut de doua ori pana acum prin frumoasa experienta a legaturilor comerciale cu WOMY, au avut decenta sa treaca in caietul de sarcini, la rubrica corespunzatoare conditiilor de achizitie, numarul de kilometri. Numai la Buzau acest amanunt nu este important. Nici nu conteaza. 

Populism vs. coruptie si ilegalitate 

Este greu de gasit o interventie publica a primarului Constantin Toma in care sa nu se planga de conditiile de subdezvoltare in care a fost adus Buzaul (evident, din cauza grelei mosteniri). Discursul sau clasic continua cu necesitatea modernizarii conditiilor de trai. Urmeaza modalitatea de realizare a acestui proiect aparent firesc. Ei bine, aici apar problemele. In modul de a intelege cum se realizeaza aceasta modernizare. Daca buzoienii sunt de acord ca modernizarea transportului public de calatori se poate face prin achizitionarea de bombe pe roti, de harburi care polueaza masiv, cu peste un milion de kilometri parcursi pe soselele din Europa, atunci de meritam soarta. De ce credeti ca statele civilizate ale Uniunii Europene renunta la aceste autobuze? Credeti ca de bune ce sunt? In niciun caz. Majoritatea acestor tari isi achizitioneaza autovehicule nepoluante, unele chiar electrice, menite sa respecte legislatia europeana in materie.

Ca veni vorba de legislatie, haideti sa facem un exercitiu analitic ceva mai profund. Ne-am uitat in Planul de Mobilitate Urbana Durabila al Municipiului Buzau (pe care il puteti consulta la acest LINK: http://primariabuzau.ro/wp-content/uploads/2016/10/PMUD-Buzau-web.pdf) si am gasit, printre obligatiile pe care si le asuma Municipalitatea Buzoiana, urmatoarele:

- achiziţia de vehicule noi, cu capacitaţi diferite, si cresterea gradului de eficienţa si de atractivitate al transportului public pe liniile principale va constitui unul dintre obiectivele prezentului Plan de mobilitate urbana (pag. 65);

-Printre directiile de actiune principale, Planul noteaza: "modernizarea parcului de vehicule de transport public local, prin achiziţia de vehicule de transport public electrice/hibride/CNG, inclusiv infrastructura de alimentare electrica necesara" (pag 227);

- Planul de Mobilitate Urbana Durabila al Municipiului Buzau are drept scop crearea unui sistem de transport care sa asigure realizarea urmatoarelor obiective strategice: (...) Mediu sanatos: reducerea poluarii atmosferice si fonice, a emisiilor de gaze cu efect de sera si a consumului de energie (pag 154).

Nicio vorba, in acest plan, care este document asumat de Municipiu si obligatoriu pentru autoritati, de completarea parcului auto al sistemului public de transport cu autobuze second-hand, mari consumatoare de combustibil si mari poluatoare.

Mai adaugam faptul ca primarul si serviii sai de la Transbus incalca, prin aceste achizitii de harburi pe roti, Directiva Europeana in materie de transport public. DIRECTIVA 2009/33/CE A PARLAMENTULUI EUROPEAN SI A CONSILIULUI din 23 aprilie 2009 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic impune autoritatilor contractante, entitatilor contractante, precum si anumitor operatori sa tina cont de impactul energetic si de mediu pe durata de viata, inclusiv de consumul energetic, de emisiile de CO2 si de anumiti poluanti, la cumpararea de vehicule de transport rutier, avand ca obiective promovarea si stimularea pietei vehiculelor nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic si imbunatatirea contributiei sectorului transporturilor la politicile Comunitatii in domeniul mediului, climei si energiei (Textul Directivei este disponibil aici: http://www.apia.ro/wp-content/uploads/2014/11/Directiva_green-transport_2009.pdf). 

BOMBA VINE PE ROTI – La Buzau putina lume stie adevarul “intarzierii celui de-al 15-lea autobuz achizitionat. Cititi aici amanunte! 

Pentru ca subiectul este foarte mare, incercam sa facem un rezumat si sa dam doar liniile generale ale acestei mega-fraude si escrocherii trans-nationale. Asa cum aminteam si in episodul I, “poate cel mai scandalos aspect din toata aceasta tarasenie este ca in caietul de sarcini, Transbus cere ca autobuzele sa aiba norma de poluare minim Euro 5, iar anul de fabricatie minim 2006. Aceasta cerinta este, din start, un non sens. Norma de poluare Euro 5 a intrat in vigoare in anul 2009!!!“. Surse bine informate au tinut sa ne livreze BOMBA PENALA TRANSBUS: autobuzele nu au EURO 5 si pentru ca sa se respecte caietul de sarcini s-a recurs la o metoda patentata de altii: SCHIMBAREA CALCULATOARELOR DIN AUTOBUZE. Cum aceasta manevra este una ILEGALA (vezi LINK), RAR Buzau a refuzat sa asculte ordinele de la partid si ale lui TOMA&TOADER  de la Transbus SA si s-a trecut la pasul 2: aducerea de calculatoare “conforme” EURO 5 din Olanda prin acel faimos autobus al 15-lea chipurile “oprit” in strainatate. Manevra schimbarii calculatoarelor va avea loc la “MAN” Bucuresti, iar evident omologarea la faimosul de acum RAR din Voluntari…de la Pandele&Firea – locul unde se omologheaza orice, evident cu “plata” pe masura. Si asa se face ca un amarat de autobuz cu peste 1 milion de kilometri la bord, care nu costa mai mult de 6.000 de euro (desi legal s-a dat…18.000 de euro pe bucata!!! – vezi LINK) va costa in final mult mai mult decat s-ar fi facut afacerea “pe bune” – adica legal, dar de…cu ce se mai alegeau smecherasii intermediari si la noi Toma. Auzim prin targ ca ar vrea sa-si cumpere cu acesti bani obtinuti illegal - VILA MOCIORNITA DIN PREDEAL (380.000 de euro!) – zic gurile rele de pe langa el!

Concluzia

Lucrurile sunt mai simple decat par - cei platiti din bani publici nu trebuie decat sa urmareasca astfel de afaceri si sa vegheze la corectitudinea cheltuirii banilor publici si europeni. Evident ca Serviciile specializate in urmarirea fraudelor internationale sunt deja pe fir, fiti siguri de asta! Buzoienii trebuie sa mai stie si ca nu e deajuns sa faci “joc de glezne” aburind electoratul cu “marile realizari” ale lui TOMA ci toate trebuie “cernute” prin legile in vigoare si in caz ca se dovedeste ca am avut dreptate sa nu se mire cand il vor vedea pe Toma si ai lui cu catuse la maini inainte de terminarea mandatului castigat fraudulos (cine doreste s epoat einteresa de sondajele conduse de psihologul buzoian Petre Alexa). Deasemenea, tine sa precizam ca avem la cunostinta despre campanile de pe facebook si de postacii amanetati carora nu le mai ajunge "uimul" primariei si incearca – fara succes – sa opreasca anchetele si dezvaluirile - asa  ca nu va obositi sa mai contraziceti evidenta sau sa postati aiureli…. Important este ca s-au facut demersurile ce au trebuit sa se faca si totul este doar o chestiune de…timp! 

VA URMA!

Iulian Gavriluta & INVESTIGATION MEDIA GROUP

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Continut recomandat