Japonezii proprietarii celui mai popular brand de bere din Romania, URSUS. Cum a ajuns URSUS BREWERIES Buzau in mana japonezilor?

URSUS Buzau„Razboinicii isi asuma riscuri. Ca toti ceilalti, si ei se tem de esec, insa refuza sa fie dominati de frica“, spune un vechi precept al samurailor. Dar ce fel de riscuri si-a asumat compania nipona Asahi, care a pariat peste sapte miliarde de euro pe producatorii de bere din cinci state europene?

 

Printre ei si liderul pietei locale, Ursus RomaniaZece kilometri de galerii care pastreaza impregnat mirosul de malt, o capacitate de imbuteliere de 120.000 de sticle de bere pe ora si o istorie de peste 175 de ani sunt doar cateva repere care alcatuiesc universul fabricii Pilsner Urquell, situata in orasul ceh Plzen. Si cum berea este strans legata de mancare, in fostele pivnite unde se facea odinioara fermentarea este amplasat acum restaurantul Na Spilce, cel mai mare din Cehia, cu o capacitate de acomodare pentru aproximativ 700 de persoane. Iar recordurile in ceea ce priveste fabrica de la Plzen nu se opresc aici: este vizitata anual de aproximativ 400.000 de turisti, majoritatea din Rusia, tarile nordice sau Polonia, iar in urma cu doi ani, atunci cand orasul a fost desemnat Capitala Culturala Europeana, a atins un maxim istoric de 700.000 de vizitatori.

Aceasta este una dintre cele 11 „bijuterii“ pe care niponii de la Asahi le-au achizitionat recent si, in mod simbolic, locul unde a avut loc prima intalnire cu presa europeana a presedintelui Asahi Group Holdings, Akiyoshi Koji. Si nu intamplator, tinand cont de faptul ca cehii sunt cei mai mari consumatori de bere din lume, cu un volum anual de 143 de litri pe cap de locuitor. La acest capitol nu stau rau nici polonezii, cu un consum anual de 99 de litri pe cap de locuitor, dar nici romanii, cu circa 94 de litri, potrivit datelor companiei.

Putina istorie. La finalul anului trecut, Asahi Group Holdings a anuntat ca a achizitionat de la AB InBev activele SABMiller din Europa Centrala si de Est (mai precis, Cehia – Pilsner Urquell, Slovacia – Saris, Polonia – Tyskie, Romania – Ursus si Ungaria – Dreher), pentru 7,3 miliarde de euro. Vanzarea era necesara pentru parafarea tranzactiei prin care compania belgiana i-a preluat, la nivel global, pe sud-africanii de la SABMiller. Aceasta tranzactie a fost insa precedata de cumpararea brandurilor Peroni (Italia) si Grolsch (Olanda), care vor functiona sub numele de Asahi Europe Ltd, in vreme ce fostele active SABMiller sunt reunite sub numele de Asahi Breweries Europe Limited. Niponii au platit, astfel, aproape zece miliarde de euro in total. De altfel, doar achizitia activelor SAB Miller de pe piata locala (unde Ursus are trei fabrici la Brasov, Buzau si Timisoara) a avut o valoare de 700 milioane de dolari, fiind cea mai mare tranzactie care a avut loc in Romania anul trecut, potrivit barometrului M&A Romania, realizat de EY.

Lider in categorie pe piata nipona de mai bine de zece ani, Asahi produce bere inca din 1842, iar cel mai bine vandut brand al sau este Super Dry. Grupul mai are activitati in zona de bauturi nealcoolice si in domeniul alimentar si a avut van­zari de 13,2 miliarde de euro anul trecut. Au investit deja zece miliarde de euro in 2016 si nu mai planuiesc investitii mari in urmatorii ani, insa sunt foarte atenti la oportunitatile de pe piata europeana.

Pentru Asahi, tranzactia record inseamna atacarea in forta a pietei europene, dar si propulsarea direct pe pozitia a treia pe segmentul berii. Asahi are nevoie sa compenseze o piata nationala mai slaba, iar achizitia o va ajuta sa genereze aproape un sfert din vanzarile din afara granitelor, in crestere de la 16% cat avea la nivelul lunii octombrie, atunci cand a fost anuntata preluarea.

Sursa: newmoney.ro

A.D.

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Continut recomandat